Huvudmeny

Lite nytt

Startat av Kaxen, 23 maj 2010, 21:45:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kaxen

Var och hämtade hem lite nya bussar i veckan, fem av dem är till Lysekils Busstrafik.  :)

Björn Lövdahl

Vet att även Aneby Buss och Hans Samuelssons Buss & Taxi, Tranås har fått nya Setror till den nya JLT trafiken. Samuelssons har även en ny ´Scania Lathi Scala till stadstrafiken i Tranås
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Johan B

Nämen så läckert. Lysekils går från klarhet till klarhet. Volvo, Scania och nu Setra. Hur många bussar totalt och vilket område ska ni köra i?

Kaxen

Citat från: Johan B skrivet 24 maj 2010, 09:16:50 AM
Nämen så läckert. Lysekils går från klarhet till klarhet. Volvo, Scania och nu Setra. Hur många bussar totalt och vilket område ska ni köra i?

De här ska rulla i Vetlanda, fem Setra och tio Volvo.

1896

Hm, Hans Samuelssons Buss o Taxi, har jag aldrig hört talas om, vart i Tranås håller dom till ?  ???

Johan B

Citat från: Kaxen skrivet 24 maj 2010, 17:54:55 PM
De här ska rulla i Vetlanda, fem Setra och tio Volvo.

Tack för det. Vad för Volvo blir det?

Staffan Sävenfjord

Citat från: 1896 skrivet 24 maj 2010, 18:26:12 PM
Hm, Hans Samuelssons Buss o Taxi, har jag aldrig hört talas om, vart i Tranås håller dom till ?  ???

Kolla deras hemsida: http://www.samuelssonsbuss.nu/

Bernt Talbrant

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 23 maj 2010, 21:59:32 PM
Vet att även Aneby Buss och Hans Samuelssons Buss & Taxi, Tranås har fått nya Setror till den nya JLT trafiken. Samuelssons har även en ny ´Scania Lathi Scala till stadstrafiken i Tranås

Hjälmåkra Buss fick för en tid sedan tre nya Scania Lahti Scala - antar därför att de ska fortsätta med sin linjetrafik åt JLT.

Ulf Rådeström

Citat från: Kaxen skrivet 23 maj 2010, 21:45:15 PM
Var och hämtade hem lite nya bussar i veckan, fem av dem är till Lysekils Busstrafik.  :)

Perfekt - men inga nummer som vanligt så att vi kan få reda på vad det är för bussar ;-)

Kaxen

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 24 maj 2010, 23:09:41 PM
Perfekt - men inga nummer som vanligt så att vi kan få reda på vad det är för bussar ;-)

Vad menar du för nummer? De är inte reggade i Sverige ännu och vi har inte satt inventarienummer på dem. Men det är Setra S416UL om det är själva bussarna du tänkte på. :)

Ulf Rådeström

Citat från: Kaxen skrivet 24 maj 2010, 23:32:47 PM
Vad menar du för nummer? De är inte reggade i Sverige ännu och vi har inte satt inventarienummer på dem. Men det är Setra S416UL om det är själva bussarna du tänkte på. :)

Ahha!
Då förstår jag - framgick inte om ni varit i Vetlanda och hämtat eller i Tyskland och hämtat nämligen  :)

1896

Kaxen

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 25 maj 2010, 01:08:20 AM
Ahha!
Då förstår jag - framgick inte om ni varit i Vetlanda och hämtat eller i Tyskland och hämtat nämligen  :)

Vi hämtade i Tyskland så nu finns de i Vetlanda. Vi pratade lite om vad de ska få för nummer men vi bestämde oss inte för något, får se vad det blir. :)

Björn Lövdahl

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 24 maj 2010, 22:22:12 PM
Hjälmåkra Buss fick för en tid sedan tre nya Scania Lahti Scala - antar därför att de ska fortsätta med sin linjetrafik åt JLT.

Som underentreprenör åt Orust om jag fattat rätt
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se