Huvudmeny

Idiotisk parkering

Startat av Jonas Strömblad, 23 maj 2010, 13:26:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Inte så genomtänkt parkering kanske... Ganska irriterande om man reser med barnvagn! Nyttan med lågentre försvinner om man inte kommer till trottoarkanten
Strömkajen för en dryg vecka sedan
/J

Mikael Ringmarck

Ja usch, det är ju inte alltför ovanligt och jag kan tänka mig att det är vardag utanför Grand hotell. Vad händer om jag som förare stannar med ett dörrpar alldeles intill en bil och någon avstigande passagerare repar bilen? Är det mitt "fel" då?

Jonas Strömblad

Om passagerare repar bilen är det väl deras "fel". Däremot åker man ju på det om en av bussens utgående dörrar repar bilen under öppning/stängning.
Det är oxå anledningen till att vi inte skall tillåta på/avstigning ombord på färjorna till Rindö/Ljusterö/Yxlan/Blidö.
/J

Bussmicke

Som vanligt Körkortsinnehavare bakom ratten, säger då bara det; Bilister=Latmaskar. Orkar inte gå en meter extra...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael Ringmarck

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 23 maj 2010, 16:17:12 PM
Om passagerare repar bilen är det väl deras "fel". Däremot åker man ju på det om en av bussens utgående dörrar repar bilen under öppning/stängning.
Det är oxå anledningen till att vi inte skall tillåta på/avstigning ombord på färjorna till Rindö/Ljusterö/Yxlan/Blidö.
/J

Rent juridiskt måste det ju vara som du skriver. Men jag undrar vad arbetsgivaren har att säga? Kanske något i stil med att "du skulle inte ha släppt av passagerarna ute i gatan" vilket kanske t o m leder till en varning?  ???

Fredrik Klint

Citat från: Bussmicke skrivet 23 maj 2010, 17:19:32 PM
Som vanligt Körkortsinnehavare bakom ratten, säger då bara det...

Haha! Det här kan man tolka som att folk utan körkort är bäst på att framföra fordon...  ;D ::)

Zella

Citat från: Mrbuss skrivet 23 maj 2010, 17:33:44 PM
Rent juridiskt måste det ju vara som du skriver. Men jag undrar vad arbetsgivaren har att säga? Kanske något i stil med att "du skulle inte ha släppt av passagerarna ute i gatan" vilket kanske t o m leder till en varning?  ???

Hmm   ::)  :-\ Hållplats indragen... om man nu inte lyckas tuta bort dem

Björn Ax

Ja står det nån bilist på en hållplats jag ska trafikera och föraren fortfarande sitter i bilen så tutar jag tills den personen flyttar sig.

Jag vill kunna komma så nära kanten som möjligt för barnvagnar och äldre personers skull.

Taunusch

Citat från: Björn Ax skrivet 23 maj 2010, 18:25:58 PM
Ja står det nån bilist på en hållplats jag ska trafikera och föraren fortfarande sitter i bilen så tutar jag tills den personen flyttar sig.

Jag vill kunna komma så nära kanten som möjligt för barnvagnar och äldre personers skull.

Jag förstår naturligtvis dina goda tanke... men det kan ju faktiskt vara så att den andra föraren har lika stor rätt att stå på busshållplatsen som du. Även om sannolikheten är störst att det är en vanlig felparkerare bör man ha det i åtanke.

Optimal

Citat från: Taunusch skrivet 23 maj 2010, 18:45:57 PM
Jag förstår naturligtvis dina goda tanke... men det kan ju faktiskt vara så att den andra föraren har lika stor rätt att stå på busshållplatsen som du. Även om sannolikheten är störst att det är en vanlig felparkerare bör man ha det i åtanke.

Varför skulle bilen ha rätt att stå på en "buss"hållplats. Kommer bussen ska ju bilen flytta på sig.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Taunusch skrivet 23 maj 2010, 18:45:57 PM

Ingen har väl rätt att parkera på en busshållplats. Men det kan ju finnas förmildrande omständigheter som att bilen fått något tekniskt fel och därför måste ställas vid hållplatsen för att inte hindra trafiken ännu mer. Det verkar ju vara en billig bil på bilden, en sådan som ofta krånglar.  ;D

Taunusch

Oskar A

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 23 maj 2010, 18:56:12 PM
Ingen har väl rätt att parkera på en busshållplats. Men det kan ju finnas förmildrande omständigheter som att bilen fått något tekniskt fel och därför måste ställas vid hållplatsen för att inte hindra trafiken ännu mer. Det verkar ju vara en billig bil på bilden, en sådan som ofta krånglar.  ;D

Eller som en bilist i Uppsala nyligen som hänvisade till soppatorsk fast hon hade motorn igång. :) :-\
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Optimal

Citat från: Oskar A skrivet 23 maj 2010, 19:42:35 PM
Eller som en bilist i Uppsala nyligen som hänvisade till soppatorsk fast hon hade motorn igång. :) :-\

Det kan faktist ha varit så. Hade en kompis som faktist var med om det. För lite soppa i tanken så det gick inte att köra, men på tomgång gick det att stå. För bilen drog ju bara 0.6l per timme tomgång, och 1l milen vid körning.

Carl W

Citat från: Fredrik Klint skrivet 23 maj 2010, 18:00:08 PM
Haha! Det här kan man tolka som att folk utan körkort är bäst på att framföra fordon...  ;D ::)

Han som skrev det där hon nog inget körkort.  :)