Avgång 18.00 till Ljusterö

Startat av Hasse L, 21 maj 2010, 20:39:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L



På fredagsturen 18.00 från Jarlaplan till Ljusterö avgick vid denna tid 3 bussar (till Linanäs, Lagnöby och Tranvik). Längst fram lastar 6176. Från de två hållplatserna bakom avgick 635 till Yxlan och Blidö och längst bak stod linjerna 637 och 636.

Alex Ljusteröbon

25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Gunnar D

Tack för denna bild!
Här stod jag som förstärkning med CF från Huddinge några fredagar just i augusti 1973. Kanske är det min buss längst bak?
Mvh Gunnar

Hasse L

Citat från: Gunnar D skrivet 25 maj 2010, 08:45:48 AM
Tack för denna bild!
Här stod jag som förstärkning med CF från Huddinge några fredagar just i augusti 1973. Kanske är det min buss längst bak?
Mvh Gunnar

Mycket möjligt! Minns ganska säkert att en Huddingebuss deltog. Ev. anteckningar har förkommit.
Kommer du ihåg om 6486, 6489 och någon mer 64xx hade annorlunda inredning med högre ryggstöd på passagerarstolarna?
Hälsn /Hasse

Gunnar D

Citat från: Hobgoblin skrivet 25 maj 2010, 09:34:13 AM
Mycket möjligt! Minns ganska säkert att en Huddingebuss deltog. Ev. anteckningar har förkommit.
Kommer du ihåg om 6486, 6489 och någon mer 64xx hade annorlunda inredning med högre ryggstöd på passagerarstolarna?
Hälsn /Hasse

Den enda jag minns med "halvturistinredning" (höga ryggstöd och FM/AM-radio) var den jag hade en sommarkväll 1972 när jag hämtade Gotlandsresenärer i Nynäshamn för färd till Sthlm C. Jag vill minnas att den hade 648x nummer. Jag minns också att det var bra rockmusik på radion och att en äldre herre bland resenärerna höll för öronen pga ljudvolymen.
Mvh Gunnar