Tågersättningar i Alingsås lördagen den 15 maj, del 3

Startat av Staffan Sävenfjord, 21 maj 2010, 17:43:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Jag har varit upptagen med annat ett par dagar och därför har del 3 fått vänta ett litet tag. Men här kommer den.

Den här bussen som togs över av Ljungskilebuss från Göteborgs Spårvägars beställningsverksamhet. Två dagar senare köptes den av Evobus Sverige i Vetlanda. Jag är inte helt säker på att Ljungskilebuss fortfarande var ägare när bilden togs.

Marks Limousine kom med en buss och bussförare som är känd för oss som hänger på Resecentrum i Borås. Det är nämligen dessa två som brukar utgöra förstärkningen till linje 100 på vardagseftermiddagar. Bussföraren träffade jag för övrigt dagen innan på vårmarknaden i Borås, när han stod i ett stånd och sålde egenodlad honung.

Marks Limousine ställde också upp med en dubbeldäckare.

Scandinavian Transfer kom med sin groggveranda, för dagen dock inte med Rebecka vid ratten.

Bussar i lång kö i väntan på ett tag som aldrig kom. Så de fyra främsta fick gå tomma tillbaka till Göteborg för att vara på plats vid nästa avgång.

Så några stilstudier på hur man löser problemet med avstigning när det är fullt överallt.

Folk väntar otåligt på att få stiga ombord på bussen. Tåget var drygt en och en halvtimme försenat så de har väntat länge, även om det varit mesta tiden ombord på tåget.

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se