Tänk om alla bussbolagen kunde ta hand om sina bussar...

Startat av OSkar000, 04 september 2007, 21:31:33 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

OSkar000

Nytvättad, inga synliga plåtskador och fin invändigt. Noterade även att det har kommit upp dekaler som talar om att bussen är kamera/videoövervakad.

M224

Japp, riktig dekal har dom satt upp också, SLs dito är 7x5 cm och helt osynlig...

Undrar om någon ens lägger märke till den. Samma sak gäller de nya dekalerna för låggolv, lika små och värdelösa dom.

Wolfie

Hur är det i Östergötland, är det "personliga" bussar eller är det på samma sätt som i Stockholm där man får lite vad som helst och i vissa garage byta vid varje rast? Och hur gammal är den?
Trevligt att det finns så fina bussar i linjetrafik hur som helst!

OSkar000

Citat från: Wolfie skrivet 06 september 2007, 10:58:53 AM
Hur är det i Östergötland, är det "personliga" bussar eller är det på samma sätt som i Stockholm där man får lite vad som helst och i vissa garage byta vid varje rast? Och hur gammal är den?

Personliga bussar tror jag inte förekommer i någon större utsträckning även om det är många förare som ofta har samma buss och kör samma sträcka.

Bussen på bilden är från 2004. Jämfört med Veolias bussar av samma modell och årsmodell så är det stor skillnad mellan dem vad det gäller skicket. Dock tror jag att de bussarna som Stångåbuss äger inte används lika hårt och går på betydligt lugnare linjer.

Bussmicke

Citat från: M224 skrivet 05 september 2007, 18:49:11 PM
Japp, riktig dekal har dom satt upp också, SLs dito är 7x5 cm och helt osynlig...

Undrar om någon ens lägger märke till den. Samma sak gäller de nya dekalerna för låggolv, lika små och värdelösa dom.

Finns det något du inte klagar på?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Volvotoken

Citat från: Wolfie skrivet 06 september 2007, 10:58:53 AM
Ok tråden är gammal men tycker ändå att jag ska svara, Vi på Stångåbuss har våra "egna" bussar med ansvar för dessa, i regel kör vi "våra" bussar enbart men det förekommer att vi går runt på ett par st olika  beroende på shema

Tex har jag ansvar för 651 (8721) men Kör 653 (8723) var fjärde vecka

Vi försöker att tvätta bussarna utvändigt och invändigt 1-2 gånger om dagen, motortvätt och prickbort varje månad, bona mattor invändigt 2 gånger om året mm

Wolfie

Tackar för svaret.

Det förklarar ju varför de är så fina. Trevligt att det finns företag som ger tid för sådan ordentlig skötsel, det skulle kunna behövas på fler ställen. "Personliga" bussar gör ju också sitt till då jag tror att man bättre tar omhand något som är en ansvar.

Volvotoken

Citat från: Wolfie skrivet 07 januari 2008, 17:00:54 PM
Tackar för svaret.

Det förklarar ju varför de är så fina. Trevligt att det finns företag som ger tid för sådan ordentlig skötsel, det skulle kunna behövas på fler ställen. "Personliga" bussar gör ju också sitt till då jag tror att man bättre tar omhand något som är en ansvar.
Ok våra bussar går inte lika mycket som Veolias liknande vagnar men typen av körning är den samma i förstahand på expresslinjerna, invändigt sklijer det dock mycket på våra och Veolias 8700 vagnar, Vi har blåa mattor i våra mot grå i Veolias Gardiner riktiga hatthyllor mm  det plus att vi i princip alltid kör med enbart läslampor och nattbelysning gör att resänärerna oftas väljer våra vagnar om det finns möjighet att välja vid tex förstärkning

Möllers

Helsingborg bussen tvättar dom aldrig ser man i Landskrona den är så skitigt bussarna.

Jan

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 januari 2008, 18:11:11 PM
Helsingborg bussen tvättar dom aldrig ser man i Landskrona den är så skitigt bussarna.

Skriv om detta så att vi förstår. Menar du att de bussar som finns i Landskrona och kör linjerna till Helsingborg är skitiga? Eller är det så att samtliga bussar som kör på Helsingborg är skitiga?
I branschen i 40 år

Möllers

dom flesta bussarna på linje 220 är skitiga som är så svarta i färgen nu.
Synd jag har ingen kamera kunde jag fotat dom då  :P

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 januari 2008, 18:18:26 PM
dom flesta bussarna på linje 220 är skitiga som är så svarta i färgen nu.
Synd jag har ingen kamera kunde jag fotat dom då  :P

Med detta väder behöver de inte ha rullat många minuter innan de är jätteskitiga

Möllers

dom måste ha rullat sen morse bussarna.
Hjälper inte tvätta av dom heller don blir ligga jätteskitiga igen.

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 januari 2008, 18:23:02 PM
dom måste ha rullat sen morse bussarna.

Ja det är väl klart. Hur skulle de få tid att tvätta de under dagarna de går i trafik?

Möllers

dom kan tvätta dom ner dom har rast med bussarna så klart.
Går väl fort tvätta en buss  ::)
Jag gillar jätteskitiga bussar ochså inte vardag man få se en jätteskitiga bussar heller.