Huvudmeny

Konkurs i Jämtland

Startat av Lars Ödlund, 19 maj 2010, 21:26:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

Nu är det andra bussbolaget i Bräcke som försätts i Konkurs sedan jag flyttade därifrån 1995.

Denna gång Taxi Bräcke AB, 2 bussar Volvo 9700HD Gods för Linje 40 har man.
Gissar att det blir en annan delägare i CB som tar över trafiken avtalstiden ut.

Ersa

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ove Bojarp

WCL 650 har fått Thunells logga.

Ersa

Ska bli intressant att se vilken av CB-delägarna som övertar linje 40.
En gissning är Danielssons, som ju körde linjen förr med UHT276 som idag står skriven på just Taxi Bräcke.
En andra gissning är Brunflo Buss.

Liberialasse

Å vad vet du om detta ?????

Liberialasse

Jacob med C

När det upphandling på Tvärflöjten?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Ersa

UHT276 står sedan 2010-05-26 skriven på Centrala Buss i Jämtland/Härjedalen AB.

Ersa

I Östjämtland intet nytt.
Både UHT276 och UHS505 står fortfarande med Centrala Buss i Jämtland/Härjedalen AB som ägare.

Ska Tvärfjölten upphandlas samtidigt som, eller något år efter Inlandsbussen och Sextitrean?

Ante

Folk kanske redan vet detta, men en av bussarna har sedan början av juni bemannats av Byberg & Nordin :)
Den andra kirras av, om jag inte minns fel, Mohlins.

RoggaBoy

Citat från: Ante skrivet 27 juni 2010, 00:05:37 AM
Folk kanske redan vet detta, men en av bussarna har sedan början av juni bemannats av Byberg & Nordin :)
Den andra kirras av, om jag inte minns fel, Mohlins.

Den 12/6 åkte jag Sollefteå - Östersund, då med en förare från Byberg & Nordin från Örnsköldsvik till förarbytet strax före Bispgården. Då tog en annan man över, med arbetskläder från just Taxi Bräcke.