Huvudmeny

Bildgåta

Startat av Jacob, 19 maj 2010, 19:00:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Var är bilden tagen?
Vilken buss är det?

;)//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Jocke Selling

gissar vilt på hpl läge C1 på Uppsala resecentrum.
Bussen torde vara 5043

//Jocke

Jacob

Citat från: Jocke Selling skrivet 19 maj 2010, 19:33:56 PM
gissar vilt på hpl läge C1 på Uppsala resecentrum.
Bussen torde vara 5043

//Jocke

Det är tyvärr fel båda svaren, 5043 och de andra i den serien har ingen bakruta.

//Jacob

Jocke Selling

Citat från: Jacob Almgren skrivet 19 maj 2010, 19:40:03 PM
Det är tyvärr fel båda svaren, 5043 och de andra i den serien har ingen bakruta.

//Jacob

Unge man, 5043 har haft en bakruta sedan leverans maj 1999, precis som sin syster 5042  ;).

Däremot levererades Arlandavagnarna utan bakruta 5044-5049, och så har de förblivit.

Dock är möjliga bussar begränsat, så jag sopar i med 4554, då det är den klädseln på stolarna, och gardiner i bakrutan. Platsen passar jag på.

//Jocke

Jacob

Jag är inte så insatt i Nobina så jag antog att 5043 var samma som arlandavagnarna... Tyvärr inte det heller. Kan ge en ledtråd - inte Uppsala ;)

//Jacob

Jacob

Bussen som Jocke nämnde, 5043, ligger på samma serie som bussen, dvs 50xx-serien, dock ingen UL-buss.

//Jacob

Mathias Rickman

kan bilden vara fotad vid ar

busen vet jag inte där i mot

bussfan

bilden kanske e tagen i mariestad o bussen ser ut som värmlandstrafiks buss men vet ej invent nr

Jacob

Bilden är ej tagen i mariestad men det är en värmlandstrafikbuss, på 50xx-serien ;)

//Jacob

j-a

Drämmer till med Nobina 5030 ;)

Jacob

Citat från: j-a skrivet 24 maj 2010, 00:04:05 AM
Drämmer till med Nobina 5030 ;)

RÄTT!!

här kommer den riktiga bilden plus en annan bild som inte blev lika bra, så ni kanske kan se var bilden är tagen. Kanske blir för enkelt, men bussen var ju huvudsaken :)

//Jacob

j-a

Är väl ganska nyligen inflyttad från Nora,eller har jag helt fel??Har för mig jag har någon bild på den som Örebro/Blå

Jacob

Citat från: j-a skrivet 24 maj 2010, 00:39:08 AM
Är väl ganska nyligen inflyttad från Nora,eller har jag helt fel??Har för mig jag har någon bild på den som Örebro/Blå

den har varit blå. Vet inte när den blev gul, jag låter någon annan svara på den frågan.

//Jacob

Nilz

Jacob

Citat från: Nilz skrivet 24 maj 2010, 09:12:52 AM
Grums!

Rätt! inget roligt ställe men man är ju tvungen att handla där när man är på landet :P

//Jacob