Vilka bussföretag söker jobb

Startat av cyklisten1982, 18 maj 2010, 08:55:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

cyklisten1982

Hej!
Någon på forumet som vet vilka som söker bussförare just nu?
Ej offentligt. Jag menar anbdra än Nobina, Busslink m.m.
Det finns så många bussbolag, men vilka som behöver folk är ju svårt att veta.
Har nyss tagit körkort så jag har ju ingen erfarenhet vilket brukar vara problem när man söker jobb har jag märkt.

Tackar för alla tips.
Vill helst köra beställningstrafik.

Någon som gått hos Grönlunds utbildningsservice och haft Sune som lärare :) Bästa läraren jag haft! :)

Vänliga hälsningar
Håkan som gillar att köra buss :)

Danne B.

Vill inte låta tråkig, men att hitta ett jobb som chaffis på beställningstrafik med helt nybakat kort är nog inte det lättaste tyvärr...

Dom som har turistare brukar vilja ha chaffisar med iaf ett par års erfarenhet...

//Danne

76

Såvida du inte har nån kontakt in i bolaget är det nog tyvärr få som låter dig köra beställningstrafik helt utan erfarenhet. Så mitt tips är att leta upp nåt linjetrafikjobb och skaffa lite av den varan först.

F-n ta dig danne, du skriver fortare än jag!  ;)

cyklisten1982

OK, tack för info.
Fick idag in min fot i Strömma. Blir Hop-On-Hop-Off buss i centrala stockholm i sommar :)

Ha det gott grabbar! :)

Martin Maltkvist

Citat från: Danne B. skrivet 18 maj 2010, 15:52:13 PM
Vill inte låta tråkig, men att hitta ett jobb som chaffis på beställningstrafik med helt nybakat kort är nog inte det lättaste tyvärr...
Dom som har turistare brukar vilja ha chaffisar med iaf ett par års erfarenhet...
//Danne
Sant, fast plötsligt händer det att ""gröngölingar" får chansen...
Som många är skrivit är det få som hoppar in och direkt börjar köra beställningsresor och vill man ha jobb där alternativt hos expressbolagen är det kontakter som gäller.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin