Huvudmeny

Vilken film?

Startat av En buss brummar, 17 maj 2010, 22:08:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

En buss brummar

Nu tar jag er till hjälp, kanske någon kan detta...

Runt jul gick en film/serie på TV, en kriminalare antar jag av Camilla Läckberg. I filmen kommer en Västtrafikfärgad buss från ett krön och ner till en busshållplats vid havet/kusten, Bussen är skyltad "FJÄLLBACKA". Ur bussen stiger en liten grabb av som skall hälsa på sin pappa.

Något ni känner igen? Inte mycket att gå efter men vet man så vet man...

Kuriosa: Bussen som används är GS 170, en exprimentbuss GS fick billigt av Volvo. mycket konstig teknik i bussen som inte ens verkstaden på Volvo kände igen... Bussen var en av få bussar som kunde skyltas med precis vad som helst, total fritext alltså, detta skrevs via "ITid skärmen" eller fordonsdatorskärmen.
Skyltsystemet var trasigt på denna bussen som så mycket annan teknik, man fick göra exakt 27 inmatningar om ajg minns rätt för att skyltnigen skulle visas på destinationsskylten, alltså knappa in "FJÄLLBACKA" för hand och sedan enter, sedan cancel och göra om allt 27 gånger. När detta var avklarat så behöll bussen skyltningen i ungefär 30 minuter för att sedan få börja om igen. Precis när tagningen skulle börja så kom skyltningen igång, precis när allt var klart efter ungefär 30 minuter så rasslade det till i destinationsskylten och allt försvann... snacka om marginaler!

Föraren var naturligtvis jag.

Såå.... någon som vet vad det är för film? ???

Optimal

Sjöjungfrun heter boken. Gissa på att filmen heter detsamma

En buss brummar

Citat från: Jim skrivet 17 maj 2010, 22:47:47 PM
Sjöjungfrun heter boken. Gissa på att filmen heter detsamma

Tack för hjälpen! *springer till affären och hyr den nu* eller imorgon kanske...

Optimal

Citat från: En buss brummar skrivet 17 maj 2010, 22:51:11 PM
Tack för hjälpen! *springer till affären och hyr den nu* eller imorgon kanske...

jag hittar iallafall inte filmen på Cdon.com. Så jag tror tyvärr att filmen heter något annat