Rimbo-Norrtälje-Danderyds sjukhus 100421

Startat av Jocke Selling, 17 maj 2010, 21:08:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Jag luftade lite av överskottstiden, och till sammans med Oskar A bar det av på denna lilla fototur.
Första stopp blev Fridströms garage i Rimbo. Mycket var garanterat redan på rull, så det blir tre gamla reliker som jag delger härifrån:

//Jocke

RoggaBoy

6431 skulle ju bara få rulla en dag i Umeå. Vilka rubriker e skulle ge. :)

Optimal

Har Kvarne övergivit sin buss. Den börjar ju se lite vissen och övergiven ut.

Ersa

Citat från: RoggaBoy skrivet 17 maj 2010, 21:11:22 PM
6431 skulle ju bara få rulla en dag i Umeå. Vilka rubriker e skulle ge. :)

Hade den haft dubbla mitt- eller bakdörrar hade den fått gå på minst en tur en bra bit norr om Dalälven, som fraktfordon för några år sedan. Då med SL-skyltning, flaggor och allt. Tyvärr föll det på dörrmåttet, så en jämngammal lastbil fick förskaffas.

Citat från: Jim skrivet 17 maj 2010, 21:21:34 PM
Har Kvarne övergivit sin buss. Den börjar ju se lite vissen och övergiven ut.

On the contrary! Det var inte många dagar sen den varmkördes, provbromsades, tvättades och storstädades. Det enda felet som hittades var ett krånglande elfel som sträckte sig till glapp i vänster blinkers. Hörde jag ett "Skönt att slippa datorer" från någon? :)

EDIT: Å andra sidan ser jag nu att dessa bilder togs strax innan städdagen.

Optimal

Citat från: Ersa skrivet 17 maj 2010, 21:28:42 PM
Hade den haft dubbla mitt- eller bakdörrar hade den fått gå på minst en tur en bra bit norr om Dalälven, som fraktfordon för några år sedan. Då med SL-skyltning, flaggor och allt. Tyvärr föll det på dörrmåttet, så en jämngammal lastbil fick förskaffas.

On the contrary! Det var inte många dagar sen den varmkördes, provbromsades, tvättades och storstädades. Det enda felet som hittades var ett krånglande elfel som sträckte sig till glapp i vänster blinkers. Hörde jag ett "Skönt att slippa datorer" från någon? :)

EDIT: Å andra sidan ser jag nu att dessa bilder togs strax innan städdagen.

Okej. Den klarade ju inte besiktningen för nått år sen, pga glapp i spindelled eller hur det var.

Ersa

Citat från: Jim skrivet 17 maj 2010, 21:48:40 PM
Okej. Den klarade ju inte besiktningen för nått år sen, pga glapp i spindelled eller hur det var.

Nåt liknande ja. Kan åtgärdas rätt enkelt, men med tanke på att den straffskattas ett tag till är det ju ändå ingen brådska med att ställa på och besiktiga. :(

Optimal

Citat från: Ersa skrivet 17 maj 2010, 21:57:39 PM
Nåt liknande ja. Kan åtgärdas rätt enkelt, men med tanke på att den straffskattas ett tag till är det ju ändå ingen brådska med att ställa på och besiktiga. :(

Men det var ju inte så lätt att hitta en spindelled på skroten, det sa han sist jag frågade.

Mikael T Nilsson

Hej,

Mycket trevliga bilder på gamla trotjänare!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.