Vid Danderyds sjukhus (Busslink)

Startat av Mikael T Nilsson, 15 maj 2010, 17:04:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Citat från: Jim skrivet 15 maj 2010, 22:21:32 PM
jag såg nått "lik" ner  i Liljeholmsterminalen idag, kan det ha vart 6332. Med lik menar jag att den såg inte alls bra ut i lacken. Är det ingen som vill gå loss med lite rubbing

Den är inget lik och ser ej heller ut som det. Den ser riktigt bra ut och om det inte duger så är du välkommen att bli medlem och komma ner till Älgviken och putsa på den!
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 15 maj 2010, 17:04:07 PM

En särling i Busslink Täbys vagnpark, en Ajokki ledbuss. Förmodligen kommer denna buss att slopas under året. Vid fototillfället gick den som utbildningsvagn.

Ingen slopning har man skrivit något om här. Däremot verkar den numera tillhöra Norrtälje:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=33837.0
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=34101.0

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 16 maj 2010, 20:34:02 PM
Ingen slopning har man skrivit något om här. Däremot verkar den numera tillhöra Norrtälje:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=33837.0
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=34101.0

Tack för dessa länkar! Idag cirkulerade den i Norrtäljetrakten och användes i förarutbildning.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Alex Ljusteröbon

En fråga Skulle nån kunna lägga upp en bild eller länk på den typen av boggie vangnar som ska komma ut på ljusterö ist för 4263,4367 och 4310?
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Mikael T Nilsson

Citat från: Alex Ljusteröbon skrivet 20 maj 2010, 21:36:37 PM
En fråga Skulle nån kunna lägga upp en bild eller länk på den typen av boggie vangnar som ska komma ut på ljusterö ist för 4263,4367 och 4310?

Hej,

Tydligen ska Täby och Norrtälje få denna busstyp lite senare i år, inv.nr. 1202-1212 om jag minns rätt. Några ska tydligen till Ljusterö.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Jonas Strömblad

Citat från: Andreas skrivet 15 maj 2010, 18:59:27 PM
3241 har jag ingen som helst bild av åkmässigt, eftersom jag aldrig har haft möjligheten att åka med den
Den är ingen komfortkomet direkt. Det är en stadsbuss med 1+2 sittning och ganska hårda stolar. Växellådan gör att den inte är lämpad att gå fortare än 70 km/h. Men som stadsbuss eller närförortsbuss är den kalasfin!

Citat från: Andreas skrivet 15 maj 2010, 18:59:27 PM
samt en reprisbild på en till buss tillhörande Busslink (Täby eller Norrtälje) som strax når Täbygaraget.

Det här är ju helt kass! Cyklarna skulle väl bara få följa med på längre Roslagslinjer? 5640 är ju inte riktigt rätt vagn för dessa linjer. Har man monterat på fel buss eller skiter man i komforten? :(
/J

Mikael T Nilsson

Citat från: Ersa skrivet 25 maj 2010, 17:29:11 PM
Jag hoppas på några blå Säfflebussar till 676:an också.

Det hoppas jag också. Det vore trevligt som komplement till Carrus-boggiebussarna. Det vore kul om några av Carrusbussarna istället blev SL-röda.

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 25 maj 2010, 21:09:58 PM

Det här är ju helt kass! Cyklarna skulle väl bara få följa med på längre Roslagslinjer? 5640 är ju inte riktigt rätt vagn för dessa linjer. Har man monterat på fel buss eller skiter man i komforten? :(
/J

Jag har sett fler bussar av denna typ som har fått cykelhållare. Tyvärr minns jag inte vilka inv.nr. det var.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Alex Ljusteröbon

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 25 maj 2010, 17:08:53 PM

Hej,

Tydligen ska Täby och Norrtälje få denna busstyp lite senare i år, inv.nr. 1202-1212 om jag minns rätt. Några ska tydligen till Ljusterö.

Okej dom där är trevliga farsan har några såna på jobbet i nobina tyresö men dom har 3 dörröar ist för 2
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Nico

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 25 maj 2010, 21:09:58 PMDet här är ju helt kass! Cyklarna skulle väl bara få följa med på längre Roslagslinjer? 5640 är ju inte riktigt rätt vagn för dessa linjer. Har man monterat på fel buss eller skiter man i komforten? :(

Tja, med tanke på att man på samliga nedanstående linjer får ta med cykel, i mån av plats, så handlar det om ganska många bussar som måste förses med cykelställ för att säkerställa att man inte blir utan tillgängliga vagnar. Man får ju även tänka på att man måste kunna ha ett visst spelrum (vagntillgång) att alternera vagnar mellan olika omlopp för annars skulle det även bli ett litet h-e för den som ska sköta vagnutsättningen.

Roslagslinjerna som ingår i cykelförsöket

•   621
•   625
•   630
•   631/631X
•   632
•   634
•   636
•   638
•   639
•   641
•   642
•   643
•   644
•   645
•   646
•   647
•   648
•   649
•   652
•   653
•   654
•   655
•   676
•   677
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman