SJ 4033

Startat av Hasse L, 14 maj 2010, 15:04:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Denna Hägglundare, G 141, hittar jag inga uppgifter om. Årgången kanske är 1961 liksom Solnalinjernas ¨raket¨ 4039?

S Svensson

fd 3510 och N 371 lev 621215 till SJ.Chassie Volvo B655 med kaross byggd av Hägglund&Söner i Örnsköldsvik. De hade bla jordgolv påstods det.
Samtidigt måste jag fråga om negativmaterial bl a. Fotot innebär att den SJ brun-röda tenderar att övergå till orange.Ärdetta rätt uppfattat ?
Var är fotot taget ? Vad jag kanförstå så är det normalspåret jag ser. Var gick det smala ?`SSn

Hasse L

Citat från: S Svensson skrivet 14 maj 2010, 17:47:08 PM
Samtidigt måste jag fråga om negativmaterial bl a. Fotot innebär att den SJ brun-röda tenderar att övergå till orange.Ärdetta rätt uppfattat ?
Var är fotot taget ? Vad jag kanförstå så är det normalspåret jag ser. Var gick det smala ?`SSn
En diabild av märket Kodachrome har skannats utan att manipuleras.
Bilden togs under en paus i bilresa längs dåvarande E4:an. Har antecknat ¨Ljungby¨ men det var längesedan och jag har inte varit där sedan dess och tanken slår mig att det kan ha varit en annan centralort varifrån 4033 står i begrepp att avgå till Ljungby.
Noterar tacksamt reg.datum och ursprungligt fordonsnummer.
Hälsn /H

HB

Citat från: S Svensson skrivet 14 maj 2010, 17:47:08 PM
fd 3510 och N 371 lev 621215 till SJ.Chassie Volvo B655 med kaross byggd av Hägglund&Söner i Örnsköldsvik. De hade bla jordgolv påstods det.

Tilläggas kan att aktuell buss levererades ursprungligen till Halmstad. I serien ingick totalt 19 fordon som spreds på flera olika stationeringsorter över landet. /Henrik/