Torsdagen 2010-05-13 - Fredagen 2010-05-14 = non-stop-resa i SL-land! (Del 1)

Startat av Andreas, 14 maj 2010, 09:57:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Igår startade jag en ny resa. Jag åkte iväg tidigare och var borta runt hela 11 timmar!!!

Walk-Through of the journey:

Jag började resan med Busslink 3734 på linje 515, från Frejgatan till Solna Station.

Här har jag precis klivit av bussen vid Solna Station.

Här skedde ett bussbyte till linje 177 och Arriva 7015 fick ta mig hela vägen bort till Tappström:

Här var jag på ett återbesök hos bussarna på Mälaröarna och resultatet denna gång blev runt tusen gånger bättre än dagen innan. För att se dessa bilder, håll koll efter tråden "Arriva - Ekerö Centrum" här i Buss-forumet.

Denna fick jag tillfälle att resa tillbaka till fastlandet (Brommaplan), dvs. Arriva 7109.

Resan gick tillbaka till Solna Station. Bussen som fick transportera mig och övriga passagerare var Arriva 7022.

Transportmedelsbyte ägde rum vid Solna station, från buss till pendel. Resan fortsatte till Upplands-Väsby, där jag hoppades på att kunna fotografera lite mera Arrivor. Några hade vi där iaf och denna var en av dem.

Även denna gick att beskåda på busstationen.  ;)

Under Kristi Himmelfärdshelgen, så rullar det nu information på stationernas destinationsskyltar om att det är 30-min trafik på Stockholm C-Bålsta. Jag är däremot rätt säker på att det även var 30-min trafik på Stockholm C - Märsta igår, då ett växelfel hade drabbat Upplands Väsby station. Detta innebar att samtliga pendeltåg stannade på det spår som normalt sett är skapat för Märsta-tågen. Växelfelet drabbade även Upptåget, så Upptåget och SLs pendeltåg fick båda dela på ett spår en sträcka tills växelfelet var lagat. Pendeltåg mot Södertälje, bestående av X60 6057, ankommer stationen och till höger skymtar Upptåget med individnummer 9055, som är tursatt mot Uppsala och Tierp.

Resan fortsatte söderut igen, men nu stannade vi vid Sollentuna ett tag.

Denna blev sista bild ifrån Sollentuna vid detta tillfälle och nu fortsatte resan österut mot Danderyds Sjukhus.