Några udda bilder från Jönköping

Startat av Marc, 13 maj 2010, 19:09:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Udda och udda...

En blå buss i kanintrafiken är väl inte helt vanligt att se!

Kanske inte så udda med en gammeldansk på 1xx-linje, men...

...första gången jag ser den på en motorvägslinje till Gränna!
Måste vara en hit!

Sist en Express vars dagar bör vara räknade!

1896

Ronni Bjørn Svensson

Citat från: Marc skrivet 13 maj 2010, 19:09:58 PM
Udda och udda...

Den har førhen kørt i Jylland. (Danmark)
Den blev anskaffet af Wulffbus og blev senere overtaget af Arriva.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Mikael T Nilsson

Citat från: Marc skrivet 13 maj 2010, 19:09:58 PM
Udda och udda...

Mycket trevligt bildsvep! Den här bussmodellen är mycket ovanlig på de svenska vägarna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jens

Jag har faktiskt ett bestämt minne av att jag sett OmniCity kortbuss skyltad för 122 Gränna en gång i tiden också - så det gäller att köra med vad som finns ... Linje 30/130/119  till Tenhult/Öggestorp är också en sån här som får lite tveksamma bussar för landsvägstrafik ibland eftersom den räknas in i tätortstrafiken. MAN A78 som är det vanligare går ju - men optimalt för 90-vägar skall man väl inte kalla det heller.

Bingoberra

Trevliga bilder! ;)

Undrar just hur länge CFZ059 kommer att rulla i Jönköping. Någon som vet om den kommer att bli JLT-lackad?

Ang. 6743, så hade jag nöjet att åka med just denna på stomlinje 2 i vintras. Inte särskilt vanligt det heller. ;)

Citat från: Jens skrivet 13 maj 2010, 21:11:44 PM
Jag har faktiskt ett bestämt minne av att jag sett OmniCity kortbuss skyltad för 122 Gränna en gång i tiden också - så det gäller att köra med vad som finns ... Linje 30/130/119  till Tenhult/Öggestorp är också en sån här som får lite tveksamma bussar för landsvägstrafik ibland eftersom den räknas in i tätortstrafiken. MAN A78 som är det vanligare går ju - men optimalt för 90-vägar skall man väl inte kalla det heller.

Samma här, har också sett kort-Omnicity på 122:an. Tror att det var i somras. Har ett svagt minne av att jag sett en kortvagn på linje 132 för ett par år sedan, men kan ha sett fel.

Bussmicke

Någon som vet om 6178 ovan finns kvar i Jönköping?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Den blåa bussen rätt vanlig att se i skåne vi ska ha 2-3 stycken 2 gula en röd den röda har jag inte lyckas fotat än.

Bussmicke

Jo men nu frågade jag om Jököping, inte Skåne.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 04 oktober 2010, 23:14:29 PM
Någon som vet om 6178 ovan finns kvar i Jönköping?

Ja den finns nog kvar - det var inte så länge sedan jag skymtade den i Hovslätt från tåget.

Bussmicke

Bra, ska nog göra ett garagebesök i morgon för säkerhets skull.
//Bussmicke.

Bingoberra

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 05 oktober 2010, 00:07:13 AM
Ja den finns nog kvar - det var inte så länge sedan jag skymtade den i Hovslätt från tåget.

Stämmer, såg en blå Omnilink stå i depån för bara någon vecka sedan, måste vara den.
Har dock inte sett den i trafik på några veckor...

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 05 oktober 2010, 09:32:52 AM
Bra, ska nog göra ett garagebesök i morgon för säkerhets skull.

Sist stod den helt - j:a omöjlig till för att fota på depån och ingen hade tid att köra ut den, bara en förvarning...

Bussmicke

Samma sak för mig men det gick hyfsat att ta en bild
//Bussmicke.