Huvudmeny

Go North! Del 1 av 2

Startat av Andreas, 13 maj 2010, 14:37:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Bussen kom ganska snart och vi kunde åka vidare till Slussen och fotografera nattbussar:

Här en bild på bussen som jag reste dit med, dvs. Nobina 1870.

Vid vissa hållplatslägen där inga nattbussar eller busstrafik skulle komma på flera timmar framåt, så var hållplatskyltarna avstängda. Det fanns dock vissa undantag och skylten vid hållplatsläge V för linje 443 mot Jarlaberg var ett av dem...  ;D Nästa buss skulle inte avgå förrän om exakt 7 timmar! Känns som en ganska så lång väntan. :P

I förra tråden så pratade vi om bussjuveler vid Gullmarsplan, men när de här dök upp i nattrafiken, så blev det andra bullar kan jag lova! :D

Jag hade verkligen supertur att jag fick 497:an mot Saltsjöbaden på bild, då nästa buss inte skulle avgå förrän en timme senare.  ;D

471:an hade slutat gå för dagen, men 474:an kämpade dock vidare. Än så länge var det halvtimmestrafik, men snart skulle trafiken övergå till en timmes-trafik. Bussen på bilden är en nära systervagn till bussen som det skrevs en hel del om på forumet för inte så längesedan (Nobina 6116). Bussen på bilden är istället Nobina 6118.

491:an mot Nyfors i Tyresö.

404:an och 422:an var dock ute o jobbade även nattetid. Här en bild på en 404:a.

4659 släpper av sista passagerarna.

the0fiskis

gillar när det är bilder som är nära mig ( 497) tycker det var ovanligt mycket folk där....
väntar med spänning på andra delen