Brist på information i Västerbotten.

Startat av Muk, 12 maj 2010, 16:21:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Muk

Min plan var att resa runt i Västerbotten under den här månaden. Därför behövde jag ha någon form av tidtabell för att kunna se om spontana infall var genomförbara eller resulterade i strandsättning i utmark. Jag försökte beställa busstidtabeller från länstrafiken i västerbotten och fick följande svar:

Citat
Hej

Vi har emottagit din beställning men tyvärr är de gamla tidtabellerna slut i lager. Nya tidtabeller är under produktion och kommer att vara färdiga i mitten av juni. För aktuella busstider se vår hemsida www.tabussen.nu.

Mvh

Länstrafiken i Västerbotten
0950-23900

De "gamla" tidtabellerna är alltså de som gäller just nu och i en månad till. Letar man upp tidtabeller på hemsidan så står det på alla att de gäller från 14/6, dock inget årtal. Börjar de gälla om en månad, eller började de gälla för ett år sedan? Det saknas även tidtabeller för en del linjer som länstrafiken tydligen anser icke är av intresse för kunderna.

Är det lika svårt att få relevant information från andra länstrafikbolag och är det vanligt att de tryckta tidtabellerna tar slut?

Det blir nog att hoppa över Västerbotten för min del.  ::)

RoggaBoy

Tidtabellerna som finns på tabussen.nu är dom som gäller till mitten på Juni. Ett tips om du har en relativt ny mobil är att du kan få alla tidtabeller för norra Sverige (och lite till) i mobilen i ett program.

Muk

Citat från: RoggaBoy skrivet 12 maj 2010, 17:04:48 PM
Tidtabellerna som finns på tabussen.nu är dom som gäller till mitten på Juni. Ett tips om du har en relativt ny mobil är att du kan få alla tidtabeller för norra Sverige (och lite till) i mobilen i ett program.

Min mobil är från stenåldern och används bara för sms och prat.  :-\

RoggaBoy

Okej, men reseplaneraren finns annars. Där finns alla tider när du vet hur du ska göra resan. :)