Res så mycket du vill med Jojo Sommar.

Startat av Möllers, 10 maj 2010, 18:35:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Snart är det dags för sommarkortet i skåne man kan köpa den i 25 maj om man vill få se om jag gör det  :)
Lär det bli fler reser för min del då.

http://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=29737&epslanguage=SV

blubb

Cyklisten

Detta är redan bestämmt. Bra, tycker jag. Nu ska man inte ändra tidtabellen till sommaren pga. EU-beslut så det kommer ändå rulla lika många bussar som under skoltiden. Varför inte låta resenärer åka med dessa, man förlorar ju ingenting liksom - får de inte resa spontant med sommarkortet de reser de kanske inte alls ifall de inte behöver bendla till jobb/skola och skaffa vanligt månadskort. Och fordonen går ju ändå.

Björn Lövdahl

Citat från: Cyklisten skrivet 10 maj 2010, 21:49:07 PM
Detta är redan bestämmt. Bra, tycker jag. Nu ska man inte ändra tidtabellen till sommaren pga. EU-beslut så det kommer ändå rulla lika många bussar som under skoltiden. Varför inte låta resenärer åka med dessa, man förlorar ju ingenting liksom - får de inte resa spontant med sommarkortet de reser de kanske inte alls ifall de inte behöver bendla till jobb/skola och skaffa vanligt månadskort. Och fordonen går ju ändå.

Finns ju faktiskt avgångar som inte går under sommaren..V-turer
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

SimonB

Snacka om kap för de som jobbar och annars köper månadskort. 415 spänn för två månaders pendling i hela landskapet. :)

Cyklisten

Citat från: SimonB skrivet 10 maj 2010, 22:03:57 PM
Snacka om kap för de som jobbar och annars köper månadskort. 415 spänn för två månaders pendling i hela landskapet. :)

Även detta är bra för mig som annars betalar 850/månad med studentrabatt (ändå relativt billigt). Men årets sommarkort är som jag förstått en engångsgrej? Nästa år har jag kanske något jobb då har jag råd med ett vanligt sommarkort i alla fall  ;)
Eller så kommer det att utvärderas för att kanske komma tillbaka varje sommar?

fontheking5

Jo jag får nog skaffa det också , nu när det är jojo kort .