Huvudmeny

Blockerande buss.

Startat av svenerik eklund, 09 maj 2010, 16:16:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Klaverdörr skrivet 17 maj 2010, 22:11:48 PM
Hej

Då skylten med 400m kvar framträder på dessa vägar så kanske man ska kompletera denna med en omkörningsförbudskylt också, personligen gör jag inga omkörningar när denna framträder fast jag har en SAAB 93 turbo med 205 hästar. Livet är mer värt och jag kör om direkt istället vid nästa 2 sträcka!

Eftersom omkörningen skall vara avslutad innan skylten så skulle detta inte lösa problemet utan bara förflytta det. Men annars tillhör det naturligtvis sunt förnuft och trafikkunnande att inte göra en omkörning så att man tvingar den framförvarande att tvärnita. En dag gör han inte det...

Enda gången jag gör en lite fulare omkörning på trefilsväg är när jag får en sådan där framför mig som kör i 65-70 där det bara är en fil och sedan ökar till 120 där det är två filer. Bussar och lastbilar gör aldrig så.

frigge

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 maj 2010, 08:30:14 AM
Enda gången jag gör en lite fulare omkörning på trefilsväg är när jag får en sådan där framför mig som kör i 65-70 där det bara är en fil och sedan ökar till 120 där det är två filer.

Och om jag mot förmodan lyckas ta mig förbi en sån när det är tvåfiligt gör jag ett undantag och hindrar honom från att komma om igen och lägga sig i 65 och bromsa. Efter en enfilig sträcka brukar dom vara på säkert avstånd bakom.

Ulf Rådeström

blablablabla....att ni orkar ojja er över sådana här saker -redan två sidor inlägg - jösses vilken världshändelse  :o