Huvudmeny

Nackadensare - del 1

Startat av Andreas, 06 maj 2010, 23:41:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Det är inte ofta som jag väljer att fota Nacka/Värmdö-bussar, men denna gång blev det ändring på detta. Samtliga bilder är tagna vid Henriksdal vid hållplatsen i rikting mot Nacka.

Bussen jag reste med ifrån Slussen. Normalgolvare är riktiga bussar, alltid!

Nobina 6140 gör en majestätisk sväng. Majestätisk, B9S... Hmm... Jag skall fundera lite på den tror jag... :P

Låg-entré och boggie... Inget snack om saken... Volvo Säffle-fabriken, plocka fram ritningarna och börja bygga nya! Om SL envisas med att ta bort normalgolvarna, så finns ju alltid dessa skönheter i lågentré-format också. Inget känns omöjligt, när man ser den här bussen. ;)

Ännu fler normalgolvare... Underbara syn, underbara syn!  ;D

Tuffing på väg mot Jarlaberg.

Kungen av bussar! Får bara inte glömmas! Jag såg inte många precis, men finns, det gör dem fortfarande och förbaskad tur är det!  :D

Del 2 är på väg och släpps imorgon!

Carl Eric

Citat från: Andreas skrivet 06 maj 2010, 23:41:04 PM
Det är inte ofta som jag väljer att fota Nacka/Värmdö-bussar, men denna gång blev det ändring på detta. Samtliga bilder är tagna vid Henriksdal vid hållplatsen i rikting mot Nacka.

Nobina 6140 gör en majestätisk sväng. Majestätisk, B9S... Hmm... Jag skall fundera lite på den tror jag... :P

Del 2 är på väg och släpps imorgon!

Alltid lika trevligt med bilder från Nacka (och värmdö)!

429 är en linje till Ingarö, som alltså går vid Höjdhagen, vilket jag gillar!  :D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikael T Nilsson

Tack för ett trevligt bildsvep!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

the0fiskis

hur kunde jag missa det hära inlägget  :o
gillar alltig bilder från nacka/värmdö  :P
bra bildsvep

Andreas