Huvudmeny

I skrivbordslådan...

Startat av Carl Eric, 05 maj 2010, 20:38:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

...hittade jag denna buss:

Vad det är? Tjaa... Säg det!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal

En Volvo B10MA iaf. H22 kanske?

Tommy E

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Optimal

Jag har en med en blåbuss, Scania Omnicity led.

Andreas

Ser ut att vara köpt på Spårvägsmuséet, även jag har en likadan. :P Har förutom denna en likadan linjal, men som har ett motiv av en C20-vagn (i folkmun ny tunnelbanevagn). Jag har lyckats böja den med tub-vagnen en del, då jag har försökt få boggierna att svänga... Fråga mig inte varför, jag vet inte själv...  ::) :P Skulle inte tro att min tub-linjal m.a.o. funkar så bra längre.  ;D

Carl Eric

Citat från: Andreas skrivet 05 maj 2010, 20:57:41 PM
Ser ut att vara köpt på Spårvägsmuséet, även jag har en likadan. :P Har förutom denna en likadan linjal, men som har ett motiv av en C20-vagn (i folkmun ny tunnelbanevagn). Jag har lyckats böja den med tub-vagnen en del, då jag har försökt få boggierna att svänga... Fråga mig inte varför, jag vet inte själv...  ::) :P

Hahah, jag tyckte oxå att det var konstigt att den inte kunde svänga!  :D :P
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

sån har jag ochså (tror har två av dom) och tunnelbana vagn(c20)  ;D

Fredde

Undertecknad har en dito, fast motivet är en B9S. /Fredde

bisquit

Har oxå haft en antal sådana linjaler. Har varit motiv för många bussmålningar ifrån min barndom.. Hade tom många Sl-bussar i modell. Nu har jag bara 5st ( 3 Mercedes Bränslecellsbussar och 2 Neoplan, plus en Solaris ledbuss i Ruter# (Oslos) Färger.

Andreas

Citat från: bisquit skrivet 06 maj 2010, 11:12:58 AM
Har oxå haft en antal sådana linjaler. Har varit motiv för många bussmålningar ifrån min barndom.. Hade tom många Sl-bussar i modell. Nu har jag bara 5st ( 3 Mercedes Bränslecellsbussar och 2 Neoplan, plus en Solaris ledbuss i Ruter# (Oslos) Färger.
Läckra! Var kan man köpa sådana där eller nån som vet var man kan köpa små modellbussar överhuvudtaget, till inte ett alltför dyrt pris så att säga ? ^^ Jag har tre Omnicitybussar i plast i SL-färger, köpta på Spårvägsmuséet för ett tag sedan, med dörrsättning 2+2+2, samt en större i metall, som jag tror kan vara en modell av en CN113-ledvagn, men kan inte svära på det. Även denna är i SL-färger. Vet inte var den större är nu, men de små Omnicitybussarna börjar bli rätt slitna i min låda med småbilar, lite lika de som är ute på Stockholms innerstadsgator.

1896

Köpte nyss en exakt likadan på tradera.

Brukar ju finnas rätt mycket olika modell bussar där....  :D

bisquit

Dessa bussar har jag köpt i modelltågsaffär. Skalan är 1:87 Modellhobby i Luleå är stora på modeller. Modellfabrikatet är Rietze.. Har även Swebus Express Megaliner i modell. 8)

Clabbe

Citat från: bisquit skrivet 06 maj 2010, 11:12:58 AM

Borde inte bussarna stå kopplade till ramp ??  ;D

bisquit

Haha joo men har inte hunnit bygga någon ramp än  :'( Måste dock beklaga att jag bara har 20 bussar i modell.. Vill gärna ha fler. (Fast iofs då behöver jag fler hyllor :P Har bara runt 100 fordonsenheter i skala : 1:87. Snyggast är min nya Man Tungbärgare..

1896

Hade inte Swebus en Linjal i form av en Swebus lackad buss ? Har sett en sådan någonstans, och det vore inte helt fel att ha en....  :D