Om att blinka vid hållplats [SL-bild]

Startat av christianm, 03 september 2007, 20:35:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

christianm

För ett tag sedan diskuterades det lite här i ämnet att blinka när man står vid hållplats. Personligen tycker jag inte att det skadar, så länge man blinkar åt höger! På den här bussen hade uppenbarligen vänsterblinkern låst sig för det blinkades åt det hållet under hela besöket vid hpl. Hökmossen, vid den efterföljande fotograferingen, samt så länge jag såg bussen innan den försvann i Juvelerarvägens krökning. Inte bra!

homer

eftersom bussar normalt sett inte har "återfjädrad" blinkers och att i vissa vagnar är helt enkelt summern trasig så kan de va så att man inte märker att den inte är på -bra? nej knappast, men tyvärr en verklighet

Magnus_J

kan vara lätt att man missar som enligt ovanstående skäl. speciellt när man haft en högersväng innan,

christianm

I nyare bussar, som den på bilden, tycker jag man hör blinkersindikeringen långt bak i passagerarutrymmet. Men det är klart, sitter man och lyssnar på den en hel dag kanske man inte hör den längre.

Ingwar Åfeldt

Jag tycker det är märkligt om föraren stannar vid en hållplats med vänsterblinkersen på, sedan startar från hållplatsen uppenbarligen utan att märka att blinkersen är på och fortsätter körningen under fortsatt blinkande. Då är man antingen en mindre lämplig bussförare eller så är det fel på blinkersen, men han/hon fortsätter körningen i väntan på vagnbyte. Jag har svårt att tro på det första alternativet och gissar därför på att det var fel på blinkersen.

M v h
Ingwar