Huvudmeny

Gröna bussar igen!

Startat av Taunusch, 05 maj 2010, 19:05:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Taunusch

Ett nytt gäng gröna bussar från i Eskilstuna, fotograferat i eftermiddags.

Veolia 4006 på Drottninggatan....

Veolia 0843 på Drottninggatan...

Veolia 0801 på Drottninggatan...

Veolia 0841 på Västeråsvägen...

Veolia 3632 på Västeråsvägen...

Veolia 2660 på Västeråsvägen...

Veolia 4846 på Vasavägen...

Veolia 3734 på länsväg 900 vid Svista...

Till slut en liten bonusbuss - Svalbovikens Buss 49 i Slagsta...

Carl Eric

Citat från: Taunusch skrivet 05 maj 2010, 19:05:00 PM

Veolia 3734 på länsväg 900 vid Svista...

Har den rullande text?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Andreas

Citat från: Taunusch skrivet 05 maj 2010, 19:05:00 PM

Veolia 0841 på Västeråsvägen...

Aah, tänk om man hade sådana här härliga normalgolvare på Stockholms innerstadslinjer! Då skulle man kunna njuta varje, ok nästan varje, dag! :D

Carl Eric

Citat från: Andreas skrivet 05 maj 2010, 21:01:52 PM
Aah, tänk om man hade sådana här härliga normalgolvare på Stockholms innerstadslinjer! Då skulle man kunna njuta varje, ok nästan varje, dag! :D

Nej varje dag!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

virtual1

Citat från: calken skrivet 05 maj 2010, 20:53:27 PM
Har den rullande text?

Nej, men det verkar vara ett rätt vanligt fel med den här displaytypen, en halv plats med linjenumret synandes på höger sida har jag sett otaliga exempel på på bilder från runt om landet.

Bussfanatikern

Att 801:an får rycka in i stadstrafiken är nog inte så jättevanligt nu för tiden men tur att du lyckades få med den på bild.
Tråkigt nog så finns fortfarande fem av dom tio MAN-bussarna i serien 4001-4010 kvar, ett exempel på det är ju buss 4006 som vi ser på bild här. Dom övriga har man ju lyckats ersätta med fem nya gasdrivna ledbussar från MAN, nr 3646-3650, av årsmodell 2009 och om inte jag minns fel så skulle ytterligare fem nya eller begagnade ledbussar med gasdrift sättas in under 2010 för att ersätta resterande av dom korta MAN-bussarna.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussfanatikern skrivet 06 maj 2010, 02:40:57 AM
Att 801:an får rycka in i stadstrafiken är nog inte så jättevanligt nu för tiden men tur att du lyckades få med den på bild.
Tråkigt nog så finns fortfarande fem av dom tio MAN-bussarna i serien 4001-4010 kvar, ett exempel på det är ju buss 4006 som vi ser på bild här. Dom övriga har man ju lyckats ersätta med fem nya gasdrivna ledbussar från MAN, nr 3646-3650, av årsmodell 2009 och om inte jag minns fel så skulle ytterligare fem nya eller begagnade ledbussar med gasdrift sättas in under 2010 för att ersätta resterande av dom korta MAN-bussarna.
Antalet 40xx-bussar får jag till 4 enär 4006, 4007, 4009 och 4010 finns listade i min senaste förteckning från november 2009.
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=30099.msg220834#msg220834
Undertecknad har i övrigt rattat 4006 under en provtur i centrala Eskilstuna.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Cyklisten

Varför blir man av med de ganska nya MAN-bussar? De är ju inte så värst slitna, i alla fall inte 4004 som just nu rullar i min stad.

Martin Maltkvist

Citat från: Cyklisten skrivet 06 maj 2010, 05:33:09 AM
Varför blir man av med de ganska nya MAN-bussar? De är ju inte så värst slitna, i alla fall inte 4004 som just nu rullar i min stad.
Personligen tycker jag inte att dessa bussar är någon större förlust, förvisso går de bra på vägen men dörrarna är långsamma och förarplatsen är inte mycket att hurra över. Dessutom har de varit omskrivna i lokalmedierna efter div. händelser och säkerligen är det fler än mig som är glada att slippa dem.
Tillägg: 4007 står sedan 21/4 registrerade på Växjö och fr.o.m igår även 4002(som dock inte varit i Eskilstuna på tämligen länge).
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Walter

En av dessa MAN-bussar var ju vikarie i Trelleborg, tror nog det är samma som nu rullar i Eslöv.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cyklisten

Det fanns två i Trelleborg, tror det var 4001 och 4004

Taunusch

0801 rullar dagligdags på stomlinjerna, 1 och 2....

Thord L

Citat från: virtual1 skrivet 05 maj 2010, 21:08:39 PM
Nej, men det verkar vara ett rätt vanligt fel med den här displaytypen, en halv plats med linjenumret synandes på höger sida har jag sett otaliga exempel på på bilder från runt om landet.

Är inget fel på displayen. Det beror på att man har en display som har fler punkter på de nya än på den man haft tidigare vilket ger detta resultat. För mobitec skyltar måste lägga in texterna på nytt i zedit som är redigeringsprogramet med rätt bredd och höjd på skylten.

/Thord 

Bussfanatikern

MAN-bussarna 4002 och 4004 har varit vikariebussar Trelleborg tidigare. Varför rullar 801:an i stadstrafiken så ofta nu för tiden? Har den inga trafikuppgifter på landet längre?

Martin Maltkvist

Citat från: Bussfanatikern skrivet 07 maj 2010, 01:32:02 AM
Varför rullar 801:an i stadstrafiken så ofta nu för tiden? Har den inga trafikuppgifter på landet längre?
801:an som oftast skymtats kring insatstrafiken siktades i stadstrafiken så sent som kvällstid och det var för mig något nytt. Fältspaning utvisa ifall den tjänstgör som länsbuss.

Hälsningar
/Martin