Vad gjorde 5038 i Gustavsberg?

Startat av Carl Eric, 03 maj 2010, 16:12:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej idag när jag var påväg hem så möte vi Busslink 5038 (en MaxCi alltså) strax efter Eriksberg.

5038 körde i riktining mot Stockholm och hade en glul "Ej i Trafik" skylt i framrutan, någon som vet vad den gjorde där?

Tack på förhand!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fredde

Citat från: calken skrivet 03 maj 2010, 16:12:05 PM
Hej idag när jag var påväg hem så möte vi Busslink 5038 (en MaxCi alltså) strax efter Eriksberg.

5038 körde i riktining mot Stockholm och hade en glul "Ej i Trafik" skylt i framrutan, någon som vet vad den gjorde där?

Tack på förhand!

MVH Calken

Den tillhör väl Söderhallen? Dom brukar köra med både MaxCi, Volvo-gasbussar och annat utåt Nacka och Värmdö, framförallt på motorvägen...

Troligen för att sota ur lite i sammanband med service..?

Carl Eric

Citat från: Fredde_J skrivet 03 maj 2010, 16:36:26 PM
Den tillhör väl Söderhallen? Dom brukar köra med både MaxCi, Volvo-gasbussar och annat utåt Nacka och Värmdö, framförallt på motorvägen...

Troligen för att sota ur lite i sammanband med service..?

Mm, men denna mötte jag på Gamla Skärgårdsvägen!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal

Var det en gul skylt i framrutan är det linjeutbildning eller övningsvagn, men jag antar att ingen grön Övningskörning skylt fanns med, så var det enbart linjeutbildning.

Kvarne

5038 tillhör Busslinkskolan....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Robert Brink

CitatDen tillhör väl Söderhallen?

Om jag inte missat någon individ, så är 5048 första nr som finns kvar i Söderhallen när det gäller Maxci!

//R

Hasse L

Citat från: Robert Brink skrivet 04 maj 2010, 16:41:41 PM
Om jag inte missat någon individ, så är 5048 första nr som finns kvar i Söderhallen när det gäller Maxci!

//R
Men 5039 då?
/H

Andreas

Citat från: Robert Brink skrivet 04 maj 2010, 16:41:41 PM

//R
5039 har ju iaf förekommit på forumet för en inte alltför lång tid sedan. Om den inte är avställd nyligen, så borde 5039 vara den äldsta i trafik, även den hos Söderhallen. Därefter kommer då 5048 mfl.

Robert Brink

Citat5039 har ju iaf förekommit på forumet för en inte alltför lång tid sedan. Om den inte är avställd nyligen, så borde 5039 vara den äldsta i trafik, även den hos Söderhallen. Därefter kommer då 5048 mfl.

Kan nog stämma! Men jag får bara jobb med Volvo och MAN under mina styrningar på Söderhallen! :( :( :(
Visserligen är MAN riktigt trevliga, men man vill ha Maxcimal fest nu innan dom försvinner! :D

//R