Nobina 57xx-vagnar Gävle

Startat av Peter Öden, 02 maj 2010, 17:30:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

57-vagnarna i Gävle, Vlo 8700-LE, kommer efter sommaren att spridas på olika orter i landet.
Ev. till Umeå ??, Bromma har också nämnts samt till ett par platser i Sörmland, bl.a Nyköping
och ev. till någon till. Ta uppgifterna med en "nypa salt".

Mvh Peter Ö

RoggaBoy

Det är boggiebussar till Umeå, eventuellt? Ingen ledbuss med träbänkar, då blir de stora rubriker i VK.

Peter Öden

Hej igen !

Några boggiebussar till Umeå är det inte, det rör sig om 2-axliga bussar, 2x2x1 från 2002.

Mvh Peter Ö

RoggaBoy

Okej, då hänger jag med på vad de är för bussar. Man har ju varit i Gävle några gånger men nästa gång man ska åka så är de Stadsbussarnas bussar.

Ersa

Ersättningar till de dyra och obekväma OmniCity-kortvagnarna lär alla i Umeå välkomna. Faktum är att de gamla Polarbussarna av märket Scania är de bussar som Nobina Umeå får mest skit för av resenärerna numera.... ironiskt nog. Jag menar, vart var gnällspikarna när Polarbuss och Veolia körde exakt samma individer på samma linjer i samma stad? ::)

jocke

Stackars umeå säger jag bara. Iaf i sommar :) Det är inte kul med bastu i bussen
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Citat från: jocke skrivet 03 maj 2010, 01:57:45 AM
Stackars umeå säger jag bara. Iaf i sommar :) Det är inte kul med bastu i bussen

AC är ett krav på alla nya och inflyttade begagnade bussar i Umeå tätort.

jocke

Citat från: Ersa skrivet 03 maj 2010, 09:48:53 AM
AC är ett krav på alla nya och inflyttade begagnade bussar i Umeå tätort.

Okej, då lär de ska byggas om.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

RoggaBoy

Föredrar B9S under sommaren i Umeå, men det är ju endast då dom kan göra ett besök på verkstaden känns de som. Bra med krav på AC!