Tvärs över Söder

Startat av Mr G, 01 maj 2010, 17:40:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Här har jag åkt 66:an från Ringvägen till Renstiernas Gata. Varför minns jag inte, men några bussar kom iallafall med på bilderna.
吉先生

bilomnibussen

Fina och genuina bilder och kul med kringfordonen!
Mvh Jan G

Mr G

Tack för det. Ja bilarna förgyller verkligen dessa bilder idag. Fast när man kollade på rullen efter framkallningen på den tiden blev man nog lite förbannad och tyckte att de var i vägen.
吉先生

Stefan Isaksson

Hmm, jag försöker fåfängt placera bilderna, men jag är ingen söderbo.  ;D

Svänger månne bussen in på Ringvägen (norrut) från Hornsgatan?
Och är resten av bilderna tagna på Folkungagatan mellan Renstjärnas gata och Erstagatan?

I så fall är den här 46 på väg mot Sofia (eller vad ändhållplatsen kan ha hetat, den hette väl inte längre Duvnäsgatan). Bilden är tagen snart efter dagen H, för 46 flyttades väl ganska snabbt över till Åsögatan.

Är det infarten till Borgmästargatan som öppnar sig bakom 53-an?

Det här borde i alla fall vara Folkungagatan. Dubbeldäckaren i bakgrunden är väl en 48 på Renstjärnas gata på väg mot Södersjukhuset.

SI

Mr G

Hej

Det mesta fick du rätt på. Förutom den här bilden där du hamnade lite fel. Bilden är tagen på Folkungagatan, men i andra riktningen än vad du tänkte. Bussen på linje 46 har strax kommit fram till korsningen med Renstiernas Gata, och ska här svänga in till höger och norrut, på väg mot den andra ändstationen vid den här tiden, dvs Roslagstull.
吉先生