Huvudmeny

Dagens skönhet...

Startat av Bussmicke, 30 april 2010, 23:15:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Johan B skrivet 07 maj 2010, 20:04:40 PM
Ja nu menade jag ju inte att nya bussar per automatik är i bättre skick än gamla. 4427 skulle jag inte vilja ha mitt företagsnamn på, inte heller en B9S i samma skick.

En plastbuss av typen B9S med samma grad av slitage skulle inte ens kunna gå i trafik då den skulle sakna luckor och hela fronten. ;)
Säfflevagnarna i Roslagen har alltid slitit hårt på dåliga smala krokiga vägar med träd och annat som hänger in över vägbanan. Som jag skrev tidigare är 4427 inget man reagerar över när norr om Danderyds sjukhus då den smälter in bland alla andra vagnar. Den har ingenting som gör att den bryter mot något avtal då den har rätt färgsättning, rätt dörrställning, rätt stolar, fungerande skyltning samt extraljus på taket. Lågentré, gardiner och höga nackstöd är inget som SL krävt på de linjer den går på.
Det enda jag personligen skulle rätta till om jag vore ansvarig skulle vara att banka ut plåten bakom nummerskylten, samt tjata på SL:s reklamfirma att de ska återställa lackskadorna som uppkommit pga reklamens klister. Att lacka om en buss som går i trafik i några få år till tror jag inte skattebetalarna vill kosta på.

Andreas

Citat från: Fredrik Klint skrivet 08 maj 2010, 10:56:09 AM
Bussen bakom till höger, är det en kortvagn? Inbillar mig att det är en ledvagn, för bussen bredvid (Säffle 2000NL) bör rimligen vara en ledvagn och de ser ju lika långa ut... Den har ju helröd akter! Men alla B9S förutom Nobina 6152 har ju vitt runt bakrutan...

Det är garanterat denna du tänker på!  ;) Det är inte bara Nobina 6152 som är helröd - lackad bak, utan även Busslink 6346 har denna lack.

Fredrik Klint

Ah, där ser man! Tack för den bilden  :)

Lite OT: Även Busslink 6016 (som är en OmniLink led) är numera helröd bak...

Fredde

Citat från: Andreas skrivet 08 maj 2010, 11:13:30 AM

Det är garanterat denna du tänker på!  ;) Det är inte bara Nobina 6152 som är helröd - lackad bak, utan även Busslink 6346 har denna lack.

Reparerad efter en krockskada? Ser att det är andra luckor som ljusglasen sitter på samt att ventilerna på taket är röda... /Fredde