Scania Omnilink-bussar vid Älvsjö stn

Startat av Mikael T Nilsson, 30 april 2010, 15:52:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några bilder på Omnillink-bussar tillhörandes Busslink Söderort, fotograferade vid Älvsjö stn i april 2010. Busslink 6014 är en särling bland Söderorts blåbussar. Övriga blåbussar har etanoldrift och ligger i serien 3704-3712. 6014 levererades ursprungligen SL-röd till Busslink Handen.

Den första etanolbussen i Söderorts serie med 47xx-vagnar på linje 144.

Nyare (dock ej nyast i vagnparken) och gammal Omnilink. Skillnad i lackering kring linje- och destinationsdisplayen. 4722 är dessutom en etanolbuss.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Cero

Trevligt med bilder från hemmaplan. Med 4701 har du lyckats fånga ytterligare en särling hos Söderort, nämligen den enda av Busslinks etanolvagnar i 4701-4743-serien med dörrställning 1-2-1 och helröd topp fram och bak till skillnad från syskonen som är 2-2-1 och med vit topp fram och bak (såsom 4722 på sista bilden).

Mikael T Nilsson

Citat från: Cero skrivet 30 april 2010, 16:18:36 PM
Trevligt med bilder från hemmaplan. Med 4701 har du lyckats fånga ytterligare en särling hos Söderort, nämligen den enda av Busslinks etanolvagnar i 4701-4743-serien med dörrställning 1-2-1 och helröd topp fram och bak till skillnad från syskonen som är 2-2-1 och med vit topp fram och bak (såsom 4722 på sista bilden).

Där ser man. Kul! Ja, jag funderade just på den helröda toppen och att den skiljer som från syskonvagnen 4715.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.