Huvudmeny

Swebus 5602

Startat av Jocke Selling, 29 april 2010, 22:12:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Täppte en av de två hålen jag haft i 56-serien.

Omni Expresserna oaktat, så saknar jag nu bara 6st av Swebus nuvarande  :).

//Jocke

Ersa

Bra bild!

De återstående 49xx-vagnarna lär ryka först av alla, antagligen samtidigt som 56xx-serien redan nu i sommar. Även om jag personligen tycker att 56xx-vagnarna gott kan rulla som reserver ända fram till nyårsafton då det blir stopp i miljözonerna. Jag körde "ofavoriten" 6013 igår, som redan blivit av med hela sin biljettmaskin. Man undrar ju då om den och andra 60xx-MAN:ar redan är på väg bort. :)

Knut

Noen sier at 6008-13 er de første som skal ut. Så resterende 49xx og til slutt det antallet man kan av 56xx. Andre sier at Neoplan går først samen med 60xx

Walter

Citat från: Knut skrivet 30 april 2010, 06:19:35 AM
Noen sier at 6008-13 er de første som skal ut. Så resterende 49xx og til slutt det antallet man kan av 56xx. Andre sier at Neoplan går først samen med 60xx

Man köper ju 13 nya Omni, men det ska enligt Swebus egna uppgifter också bli en utökning av antalet bussar. I officella uttalanden kunde man efter inköpet av nya 9700 (0035-0049) läsa att man hade 92 bussar. Efter omni köpet skall man ha 99 bussar. Det gör en utökning av 7st och då blir det följdaktligen 6 kvar för utbyte. Men detta är ju som sagt officiella uttalanden, verkligheten kan ju vara annan!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!