Huvudmeny

En påskgul kustbuss

Startat av Marc, 27 april 2010, 14:44:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Sprang på Veolias 2098 i Sundsvall förra måndagen!

Lika gul som denna jag sprang på tidigare samma helg i Kristinehamn.

Lite annat från Sundsvallsområdet när jag ändå håller på...

Bybergs 37 parkerad bredvid mitt fordon för dagen, Ekman 18 (på tomtur från Umeå till Stockholm).

Byberg 38 stod på andra sidan om mig på bstn.

En inflyttad Örebroare tillsammans med Ceris 21.

yngrot

Byberg 37 38 de enda med Anna Norberglack numera??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

bussfan

på första bilden så e det värmlandstrafik lack på bussen har den ej varit på om lackering???

Bernt Talbrant

Citat från: bussfan skrivet 28 april 2010, 21:41:57 PM
på första bilden så e det värmlandstrafik lack på bussen har den ej varit på om lackering???

Uppenbarligen inte...  ;D

Greger Larsson

Om lackering? Bussen har i alla fall fått ny lackering vid minst tre tillfällen, ursprungligen hade den(den då ljusblå) Blå Vägen-lacken, därefter blev den LB-blå då den trafikerade Skellefteå-Lycksele-Vilhelmina. Sedan blev det Söderhamn och X-trafiklack och slutligen Värmlandsgult hos dotterbolaget Värmlandsbuss. Numera tillfälligt i E4-trafiken, som rejält överårig för övrigt.

Ersa

Notera vilken linje den går på. Linje 10 ska ju tas över av Ceris Resor, och fram tills Veolias sista trafikdag på 10:an kan 2098 gott gå i gul lack, för att därefter flyttas söderut eller hitta andra äventyr. Med tanke på att alla Värmlandsdekaler sitter kvar kanske det bara rör sig om ett tillfälligt lån, och att bussen ska tillbaka till Värmland senare?