Tänk om vi hade såna här bussar på 474!

Startat av Carl Eric, 27 april 2010, 10:07:48 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Fredde

Citat från: calken skrivet 27 april 2010, 10:07:48 AM
Finska HRT ska kanske köpa in nya "superbussar"!

Eller, håller ni inte med?

MVH Calken

Tveksamt. Det skulle aldrig gå att vända med en liknande skapelse i Hemmesta. Sen kan man ju fundera på hur den är att framföra på motorväg....

Men visst, tar den över 200 pers så räcker det ju att köra med 20-minuterstrafik.... :-X

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Bjarne-W

"Men visst, tar den över 200 pers så räcker det ju att köra med 20-minuterstrafik...."

Hm - "räcker" för vem? Jag antar att passagerarna vill ha tätare trafik...
Om vi nu omvandlar detta till svenska förhållanden.
Och det är väl det som drar fler resenärer. För - kollektivtrafiken ska ju "fördubblas" (vad gäller antalet resenärer) de kommande åren - påstår BR och Svensk Kollektivtrafik.
Och hur ska det gå till om inte RESENÄRERNAS behov kommer i första hand?
Undrar
Bjarne-W

Omnilasse

Citat från: Fredde_J skrivet 27 april 2010, 10:14:24 AM
Tveksamt. Det skulle aldrig gå att vända med en liknande skapelse i Hemmesta. Sen kan man ju fundera på hur den är att framföra på motorväg....

Men visst, tar den över 200 pers så räcker det ju att köra med 20-minuterstrafik.... :-X