Huvudmeny

Polarbuss 78

Startat av Bussmicke, 26 april 2010, 23:33:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Sådärja! Sista dokumentationen av Polarbuss? Vi ser gärna fler bilder från denna dag. :)

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 26 april 2010, 23:43:23 PM
Sådärja! Sista dokumentationen av Polarbuss? Vi ser gärna fler bilder från denna dag. :)

just från denna dagen är merparten av bilderna ännu icke omdöpta och än mindre redigerade.. :P
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Bra, då har man nåt att se fram mot. :)

Bussfanatikern

Varför har man valt det här udda dörrarrangemanget 1+2+2 istället för 2+2+2?

Ersa

Citat från: Bussfanatikern skrivet 27 april 2010, 02:10:12 AM
Varför har man valt det här udda dörrarrangemanget 1+2+2 istället för 2+2+2?

Fanns ens 2+2+2 fanns som tillval på Urbinon 2005? Hur som helst gör dubbla framdörrar ingen som helst nytta i Umeå där det bildas en enda kö av resenärer som nästan alla ska ha hjälp av föraren. Över hälften ska ju köpa enkelbiljetter, och många andra måste ju fråga föraren hur de ska göra för att köpa en sms-biljett. Eller så gäller det uppladdning av busskort, antingen med kontokort vilket tar tid, eller med en lång kod de fått på internet vilket ofta tar ännu längre tid. Under tiden föraren jobbar med något av detta alternativ kan minoriteten resenärer som har ett redan uppladdat busskort inte gå förbi och stämpla sina busskort. Hindras de inte fysiskt av alla oförberedda resenärer är det biljettmaskinen som inte klarar av två saker samtidigt. Så har det sett ut sedan 2007, och så lär det se ut i ytterligare fyra år... minst. :(

bussgrabben

Men så trevligt! Ett dokument från en tid man nästan glömt bort. Vad mycket vackrare det var när inte allt var blått. Det här ser jag gärna mer av!

Tack Micke!