Huvudmeny

CT-Mania Del 1 av 4

Startat av Andreas, 24 april 2010, 02:50:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

CT står som många tidigare gånger för Cityterminalen och frågan jag alltid ställer mig själv, när jag har håltimme i skolan och inte har något särskilt för mig (observera att jag inte alltid studerar samtidigt som när resten av min klass studerar och tvärtom), varför då inte ta en kort tripp till det relativt nära Cityterminalen o plåta lite? Tycker ni att det är tråkigt, så får ni gärna tycka så. Tycker ni det är intressant, så kommer fortsättningarna snart. Nu kommer dock endast första delen upp, så att jag får tid o slumra några timmar innan resten kommer. ^^ Mycket nöje!

OBS! Bilderna som släpps nu i denna bildserie är fotade från den 19:e t.o.m. den 22:a denna månad (april), så vissa bilder kommer inte att ligga i kronlogisk ordning, utan efter det filnamn som mina fotografier har fått på min dator.

Nåväl, nu kör vi:

Vi börjar med en buss som inte alls egentligen har med Cityterminalen att göra, men som passerade på en gatusträcka, där denna typ av buss väl inte är särskilt vanlig. Eftersom det här var på morgonen, runt 9-tiden, så gissar jag på att denna buss har ankommit till Sergels torg på 561:an för inte allt för längesedan och som nu är på väg tillbaks till Kallhällsdepån, där jag gissar på att denna är stationerad. Bussen är Nobina 6506.

Nu över till själva ämnet:

FAC 4001

Swebus 5607

En till Carrus 9700 ur 00XX-serien finns nu i samlingen, nämligen Swebus 0044. Trevligt, trevligt. ;)

Swebus 6223 i nya lacken.

Nobina 0085 på 446C ankommer CT.

Busslink 8296 i sköldpaddslacken, parkerad utanför CT på Kungsbron.

Sista bild ur del 1, får bli denna buss tillhörande Sälen Buss, som i söndags var nere i Stockholm på en snabbvisit.

På återseende!

/Andreas

virtual1

Bara ett litet tips i all välmening till alla bussfotografer, åtminstone i mitt tycke blir en bild fantastiskt mer njutbar om objektet man plåtar inte fyller ut bilden helt, utan låter det finnas lite space runt omkring så att man ser omgivningen, nu blir effekten ungefär detsamma som att någon du känner skulle ställa sig 10 cm från dig då du pratar och trycka upp ansiktet mot dig, inte helt njutbart dvs. Lycka till i fotandet!