Huvudmeny

Sveriges bil"Mekka"

Startat av Bengt Jönsson, 22 april 2010, 12:47:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bengt Jönsson

Om man kikar runt på både nya och beg bilar så verkar det tydligt att Helsingborg är något av ett "Mekka" för bilisten.
Vet inte om detta är någonting bara jag upptäckt men därför kastar jag ut frågan.

Var hittar man ett större utbud av både nya och beg bilar i förhållande till folkmängden än just i Helsingborg.

/B

Mölle-Mats

Kanske beror det i viss mån på att i omgivande orter så har bilhandlarna "slagit vantarna i bordet" för gott. Tror t ex inte att det finns en enda "riktig" bilhandlare kvar i Höganäs cirka 20 km från Hälsingborg över huvud taget, t o m Volvo har givit upp ... Så det blir vackert till att fara till Hälsingborg (eller som i mitt fall till Ängelholm) om man vill göra bilaffärer!

Muk

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 22 april 2010, 12:47:06 PM
Om man kikar runt på både nya och beg bilar så verkar det tydligt att Helsingborg är något av ett "Mekka" för bilisten.
Vet inte om detta är någonting bara jag upptäckt men därför kastar jag ut frågan.

Var hittar man ett större utbud av både nya och beg bilar i förhållande till folkmängden än just i Helsingborg.

/B

I Pukavik kanske?

http://www.blt.se/nyheter/karlshamn/pukavik---bilhandlarnas-mecka(208634).gm

Mölle-Mats

Citat från: scaniav8 skrivet 22 april 2010, 23:39:26 PM

Inte för att vara språkpolis, men Helsingborg stavas med E och inte Ä. Det ändrades 1971.
Om man nu är ett hopplöst gammalt nostalgiskt freak som jag - och dessutom född i stan på den tid då dess namn stavades på "rätt" sätt - så är man vid sin fulla rätt att stava med Ä!!!  8)

Bengt Jönsson

Citat från: Mölle-Mats skrivet 23 april 2010, 12:46:41 PM
Om man nu är ett hopplöst gammalt nostalgiskt freak som jag - och dessutom född i stan på den tid då dess namn stavades på "rätt" sätt - så är man vid sin fulla rätt att stava med Ä!!!  8)

Om jag inte missminner mig så hoppas jag fortfarande att skylten vid Essingeledens påfart vid Hornsbergsgaraget i Sockholm skyltar med just "Hälsingborg"...  Det gjorde den för några år sedan i.a.f

Sedan så hoppas jag ju att SAAB tar sitt förnuft till fånga och bygger en 9-2:a, en liten kupe i det högre premiumsegmentet och som  liknar din gröna 93:a...
Små, höprestanda kupeer med mycket teknik och sparsamma på droppar och CO2-utsläpp är ju högsta mode nu!
;D 8)

/B