Upphandling i Örebro län

Startat av Jan, 22 april 2010, 11:25:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

Följande är ute på upphandling 2011-2017 (2020)

1. Lindesberg    15 bussar
2. Frövi                5 bussar
3. Fellingsbro       6 bussar
4. Kopparberg      4 bussar
5. Odensbacken 23 bussar

Odensbacken är Busslinks ända utpost i T län.
I branschen 37 år

bisquit

Vore kul om Weidermans ville vara med och sloss om trafiken. Skulle bli en härlig syn om Weidermans fick Odensbacken och Söne behöll Norra trafikområdet.  8) De är ta mej sjutton de bästa operatörerna i länet.. Med Fräschaste bussarna.

Magnus

Är det klart om det blir biogas eller inte i Lindesberg?

1896

4 bussar i Kopparberg, är det samtliga bussar i Kopparberg, eller finns det fler ? ???

homer

finns de verkligen bussar stationerade i frövi och fellingsbro?

Bussmicke

Citat från: bisquit skrivet 22 april 2010, 12:33:40 PM
Vore kul om Weidermans ville vara med och sloss om trafiken. Skulle bli en härlig syn om Weidermans fick Odensbacken och Söne behöll Norra trafikområdet.  8) De är ta mej sjutton de bästa operatörerna i länet.. Med Fräschaste bussarna.

Är man inte tillräckligt stora?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magnus

Citat från: 1896 skrivet 22 april 2010, 15:40:41 PM
4 bussar i Kopparberg, är det samtliga bussar i Kopparberg, eller finns det fler ? ???

Det brukar stå nån mer buss där också, det är väl antagligen till skolskjuts/beställning.

Citat från: homer skrivet 22 april 2010, 20:17:27 PM
finns de verkligen bussar stationerade i frövi och fellingsbro?

Nej jag tror inte det. Inte vad jag vet i alla fall.

bjorkaan

Citat från: bisquit skrivet 22 april 2010, 12:33:40 PM
Vore kul om Weidermans ville vara med och slåss om trafiken. ...  Med Fräschaste bussarna.

Jag tycker även att VL-buss har väldigt fräscha bussar och de sköter sig exemplariskt så mer av dem skulle vara kul att se ännu mer i Örebro

virtual1

Citat från: bisquit skrivet 22 april 2010, 12:33:40 PM
Vore kul om Weidermans ville vara med och sloss om trafiken. Skulle bli en härlig syn om Weidermans fick Odensbacken och Söne behöll Norra trafikområdet.  8) De är ta mej sjutton de bästa operatörerna i länet.. Med Fräschaste bussarna.

Rent egoistiskt hoppas jag Busslink tar tillbaka lite av trafiken de förlorat, Weidermans i all ära men nej ;-)

Christer K

Biogas kan det kanske bli i Lindesberg, en upphandling inom BKT Bergslagens kommunalteknik nyligen så var kravet biogas lastbilar inom Lindesbergs kommun. Så varför inte på buss sidan också.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Magnus

Citat från: Christer K skrivet 05 maj 2010, 21:19:20 PM
Biogas kan det kanske bli i Lindesberg, en upphandling inom BKT Bergslagens kommunalteknik nyligen så var kravet biogas lastbilar inom Lindesbergs kommun. Så varför inte på buss sidan också.
/ Christer K

Jag har fått reda på att företagen ska lämna anbud på både dieselbussar och gasbussar, så dom har väl inte riktigt bestämt sig än

Jan

Citat från: Magnus skrivet 05 maj 2010, 21:40:53 PM
Jag har fått reda på att företagen ska lämna anbud på både dieselbussar och gasbussar, så dom har väl inte riktigt bestämt sig än

Skulle skillnaden blir stor mellan alternativen, så är risken stor att man väljer diesel.
I branschen 37 år

1896

Kopparberg är väl ett gammalt GDG distrikt, så då har väl Nobina revansch att utkräva där med. Det är väl Söne som har trafiken nu, fast 4 bussar/omlopp låter lite, måste ha varit mer trafik på GDG:s tid....  :D

julle

Samtliga paket ska prissättas både med diesel och gas. Sannolikt är skälet till detta att gasen kanske inte räcker till att driva samtliga fordon som ingår i upphandlingen, och i så fall kan länstrafiken "dra sig ur" med dieseldrift.

1896

Det är tydligen både Linjetrafik och skolskjutsar.  :)