bildgåta grönt blir rött

Startat av the0fiskis, 17 april 2010, 23:45:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Jag gör en spontangissning och har säkert superfel... Men iaf: Jag skulle då säga att det är Gnesta. Jag tänker på "grönt blir rött", vilket jag då på en gång bara skulle koppla till att Gnesta ligger strax utanför Stockholms län och att då det SL-röda möter det Länstrafiken Södermanlands gröna (kan dock inte svara på om det ens förekommer SL-röda bussar där, har bara sett LT-gröna vid mina besök i Gnesta). En annan anledning till att jag gissar på att det kan vara Gnesta, är ledningsstolparna till järnvägen som man kan skymta till vänster i bild och då kopplar jag det till SLs pendeltåg, som passerar länsgränsen på linjen mellan Södertälje och just Gnesta.

Erol

Det är Gnesta, finns både SL-bussar och Länstrafiken Södermanland bussar där. Har sett det ett antal gånger då jag åkt tåg genom med uppehåll i just Gnesta.

the0fiskis

kan ni säga lite närmare var jag står

Erol

Jag har ju sett svaret på ett annat forum nu så jag kanske är diskvalificerad, men jag hade faktiskt en tanke om ett ställe innan jag såg svaret där.

the0fiskis

ja eller nja du får bestämma bara för du är ärlig  :-*

Erol

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Andreas

Han har råkat ut för samma problem som jag ser det ut som...  ::) Välkommen i gänget!  :P

the0fiskis

Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

the0fiskis

:o är det ända lösningen ?
ok kommer nog göra det eller så fösker jag hitta en sida som är personlig
( http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=34501.msg253251#msg253251 )

Ersa

Jag har två konton som jag belastar växelvis. Inga problem alls med det.

Andreas

Jag har också valt att använda mig av den lösningen.