Huvudmeny

Nobina Umeå

Startat av bernoman, 17 april 2010, 13:03:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bernoman

Någon som lyckats fota Nobinas lilla vita minibuss som sågs häruppe i Umeå igår? Hade inv 01.. nåt..,hann inte ta en bild tyvärr :(

RoggaBoy

Nope, men har sett den några gånger. Den är för personaltransporterna va?

bernoman

nej,vad jag hört ryktesvägen så ska den gå på nån linje,men måtte ju va nån specialare då,har ju pratats om nån tur till sävar men det är ju bara spekulationer,sen också att några stadsbussar ska skickas iväg,troligen då några scanior,en del börjar ju va rejält slitna

RoggaBoy

Kan de vara på skolturerna kring Hörnefors som Nobina förlorat till Vännäs Buss med start i Augusti? Att byta ut några gamla lokalbussar vore inte helt fel, och då få några andra från Gävle.

Muk

Det här är den enda mindre vita bussen som jag har sett.

RoggaBoy

Citat från: Muk skrivet 18 april 2010, 00:07:06 AM
Det här är den enda mindre vita bussen som jag har sett.

Där är den ju, den jag också sett. :)

Bussmicke

Kör den där verkligen linje i eller från Umeå??
Vad skulle det vara för linje?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoggaBoy

Citat från: Bussmicke skrivet 18 april 2010, 00:15:15 AM
Kör den där verkligen linje i eller från Umeå??
Vad skulle det vara för linje?

Har bara sett den i personaltransportlinjen Garaget - Vasaplan - Garaget

bernoman

nej 4987 är det inte alls..har inv nr som börjar på 01.. en nyare liten vi buss i samma storlek som 4987..

RoggaBoy

Citat från: bernoman skrivet 18 april 2010, 14:15:48 PM
nej 4987 är det inte alls..har inv nr som börjar på 01.. en nyare liten vi buss i samma storlek som 4987..

Skulle tro att den har samma uppgift som 4987 då det behövs flera fordon till personaltransporterna, men skall försöka kolla upp vad den används till under kommande vecka. Återkommer i frågan.

Bussmicke

Kan det vara  0105 från Härnösand ?
Flygbussen där är väl nedlegd.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoggaBoy

Citat från: Bussmicke skrivet 18 april 2010, 16:10:58 PM
Kan det vara  0105 från Härnösand ?
Flygbussen där är väl nedlegd.

Flygbussen i Härnösand skulle ersättas av taxi, vet dock inte från när. Den finns tydligen ännu kvar iaf: http://www.nobina.com/sv/Sverige/Erbjudanden/Flygbussar/Harnosand-Midlanda1/

Edit:
Flygbussen Härnösand – Midlanda flygplats kommer att avslutas 2010-03-31.

bernoman

japp..den kan det va för det va nån borttagen text på den så man kunde se flygbuss..nåt :)

bernoman

Mycket dålig bild,tagen med mobilkamera