Vattenläcka vid Villagatan

Startat av Carl Eric, 16 april 2010, 17:00:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Imorse så gick någon sorts vattenledning av vid "Gula Porten" som ligger vid Gustavsbergsvägen, i höjd med hållplats "Villagatan"!

Detta ledde till att hållplats "villagatan" är indragen. Så jag åkte ner dit när jag kom hem från skolan för att se om det hände något roligt...!

Denna skylt möter bilisterna när de kommer på Gustavsbergsvägen mot Ingarö. Trafiken är omledd via Chamottevägen-Båtvägen-Rättarvägen-Idrottsvägen... Se karta här!

Och så här såg det ut framme vi korsningen Gustavsbergsvägen/Villagatan

Hållplats "Villagatan" är avständ

I södergående rikting, in mot Gustavsberg är det inga problem att köra, här är samma buss som på första bilden, Nobina 6856 som går på Linje 467 mot Gustavsbergs centrum via Gustavsgården. Det är ganska märkligt att det står "Ej i Traik", då den var normalt uppskyltad vid första bilden...

Här är Nobina 6102 på Linje 474 som har stannat vid en ovanlig hållplats för 6102, Idrottsvägen, som är reservhållplats för Villagatan under arbetet.

Nu är vi vid Chamottevägen. Börjar det kännsa tjatigt? Nobina 6856 igen, nu med korrekt skylting! Bakom 4528. 6856 kommer att ta sin vanliga väg via Farsta Slott, 4528 kör enligt omläggningen.

4528 kör alltså på Båtvägen, vidare mot Rättarvägen och Idrottsvägen!

Dock så kan jag nästan garantera att 6131 har kört här tidigare, den är ju inte blå!  ;) Bussen bakom är 4666 på Linje 430.

Som även den kör upp på Båtvägen och vidare...

När det är en omläggning som denna så inser man hur väl trafikerad Gustavsbergsvägen är, jag mötte väldigt många fler bilar när jag cyklade mellan de olika fotoställena!

Men i övrigt så tror jag inte att det blev några jätte stora förseningar. 5 minuter som max...

Alla, ha en trevlig helg! MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!