Huvudmeny

Flygplan i Linköping

Startat av Stefan P, 12 april 2010, 17:14:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej 

När man åker i genom Linköping på E4 finns flyplan på stolpar 2 eller 4 st?
Vilken sorts flygplan osh vilket år kom de upp på stolpar?

mvh Stefan P

Ingemar

Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

bm1113

brevid SAAB 105(SK60) så är det det en SAAB Safir (SK50)

Ersa

Citat från: Ingemar skrivet 12 april 2010, 17:36:58 PM
SAAB 340, men är inte den ommålad idag? Har för mig att den inte såg ut som på bilden när jag åkte förbi förra veckan...

340:n är numera både ommålad och flyttad ett par hundra meter österut, så den finns numera öster om utfarten.
Från att ha varit i Skyways färger är den numera prydd med delaker för Linköping. Gissningsvis betalt av kommunen.

Bengt Jönsson

Rätt så fantastiskt egentligen att ett relativt litet land som Sverige har en modern flygindustri och som har kunnat producera avancerade flygplan som Viggen och Gripen vilka är helt i klass med vad "stora" länder som USA, Ryssland Storbritannien och Frankrike kan.

/B

Ante

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 15 april 2010, 07:39:35 AM
Rätt så fantastiskt egentligen att ett relativt litet land som Sverige har en modern flygindustri och som har kunnat producera avancerade flygplan som Viggen och Gripen vilka är helt i klass med vad "stora" länder som USA, Ryssland Storbritannien och Frankrike kan.

/B

Inte helt utan konsekvenser eller kostnader ;)
Därmed inte sagt att jag på något sätt inte vill ha SAAB och Gripen, jag är ett stort fan av de båda, men lite objektivitet har aldrig skadat  :D

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2519&artikel=1970806