Påsklov vid Cityterminalen. Del 1. (SL-bussar)

Startat av Carl Eric, 09 april 2010, 21:09:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Idag så åkte jag (trots det dåliga vädret) till Cityterminalen. Det blev några gråa bilder men det mest gick att fixa i datorn... Jag tror att det kommer att bli 4 delar, här är den första! Den innehåller alla SL-lackerade bussar, främst till C-linjerna...

Först en Busslink. Det står en 3:a vid dörren, men det kan knappast vara dens nummer? Eller?

Nobina 5860 som ska gå på Linje 446C mot Västra Orminge...

Systervagnen Nobina 5861 som precis efter fotoögonblicket skyltade om till 435C...

En av Nobina Tyresös B9S. Nr 0085.

0085 igen, som är påväg mot Orminge...

Dagens mest misslyckade bild  ;)
De ville inte flytta på sig! Men men, det är ändå Busslink 6350...

Resten av bilderna kommer när jag har infogat själva bilderna!

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Andreas

Citat från: calken skrivet 09 april 2010, 21:09:02 PM
Hej!

Idag så åkte jag (trots det dåliga vädret) till Cityterminalen. Det blev några gråa bilder men det mest gick att fixa i datorn... Jag tror att det kommer att bli 4 delar, här är den första! Den innehåller alla SL-lackerade bussar, främst till C-linjerna...

Först en Busslink. Det står en 3:a vid dörren, men det kan knappast vara dens nummer? Eller?

MVH Calken

Snygga bilder! Det där med att folk kommer mitt i bilderna, får man överleva, jag blir också rätt irriterad på det när det händer. ^^ Angående första bilden, så skulle jag gissa på att bussen i fråga är Busslink 8293. Denna och en annan SL-målad Carrus Star, Busslink 8190, stod båda inne idag vid Tekniska Högskolan. Jag antar att båda två skulle rulla iväg på Viking Line-busslinjen mellan Cityterminalen och Kapellskär. Rätt säker på i och med detta att båda bussarna är registrerade på Busslink Norrtälje.

Ersa

Ja, Norrtälje är den enda SL-depån där SL-röda Carrus Star finns. De går mestadels på Viking Line, men ibland även som förstärkningar på 676.
Alla dessa Carrus Star i 82xx-serien kommer ursprungligen från Piteå där de gick för Pitebuss, Linjebuss och Busslink från 1997 till c:a 2004 då Busslink tappade trafiken och tog ner bussarna till Svealand.
Även ett flertal Carrus Fifty i Busslinks 81xx-serie har samma historia, varav två av dem finns hos Fridströms idag, vilket förklarades här.

Andreas

Ett tips till dig, Ersa, är att kika efter när sista delen i min bildserie Situation Lidingö kommer upp, då sista delen handlar om bilder ifrån gårdagens eftermiddagsrusning. Apropå Fridströms och 676, så finns det säkert nåt... Skulle tro det iaf... ;) Nu skall jag slagga. God natt! :)