tack alla bra bussförare

Startat av the0fiskis, 08 april 2010, 23:13:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

idag skulle jag hem efter kollat på cykel (cykelringen) på hornsgatan (tror jag det är) så när vi var klara så kom en buss som var ej i trafik men den plockade upp folk ändå (sen ändrade den till i trafik) men gick bara till närmsta tub-station(glömt namnet på)
kl var runt 17 tror jag och var en kvinligförare men jag glömde göra anteckning vilket nummer bussen hadde  :-[
tackar
andledning var att röda linjen var det stop på fårn 15:05 idag till *** (vet ej)

Andreas

Citat från: the0fiskis skrivet 08 april 2010, 23:13:39 PM
idag skulle jag hem efter kollat på cykel (cykelringen) på hornsgatan (tror jag det är) så när vi var klara så kom en buss som var ej i trafik men den plockade upp folk ändå (sen ändrade den till i trafik) men gick bara till närmsta tub-station(glömt namnet på)
kl var runt 17 tror jag och var en kvinligförare men jag glömde göra anteckning vilket nummer bussen hadde  :-[
tackar
andledning var att röda linjen var det stop på fårn 15:05 idag till *** (vet ej)

Det hade skett en olyckshändelse någonstans mellan Karlaplan/Stadion och Zinkensdamm på Södermalm, därav att all trafik på röda linjen stängdes av på denna sträcka och ersattes därmed med bussar. Det fina var att jag upplevde det som att de informerade tydligare om händelsen på den gröna linjen än på den drabbade linjen.  ::) Nåväl, jag hade en ren tur att jag såg att det var ersättningstrafik när jag kom ut vid Centralen runt 17-snåret, jag med.  ;) Fick en halvdan bild på en av MTR-boggiebussarna, samt att jag såg en MaxCi vara ute o rulla i ersättningstrafiken. Nummer på denna kan jag dock inte säga, men boggien tror jag var nummer 4. Kan kolla det lite senare.  :)

mjtag

Citat från: Andreas skrivet 09 april 2010, 00:22:06 AM
Det hade skett en olyckshändelse någonstans mellan Karlaplan/Stadion och Zinkensdamm på Södermalm, därav att all trafik på röda linjen stängdes av på denna sträcka och ersattes därmed med bussar.

Person påkörd av t-banetåg Slussen-Mariatorget. Tydligen en byggarbetare som arbetade med citybanan. Personen avled tyvärr.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram