Charterbussar på 44:an 1976

Startat av Hasse L, 08 april 2010, 12:44:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Obekant Mercedes BZE 524.

Fd. 328 från Sundsvall? CFO 550.

Staffan Sävenfjord

Mercan går jag bet på men BF-en med Hägglunds-kaross är mycket riktigt fd Sundsvalls Trafik AB 328. Såldes sedan till Gamla Uppsala Buss AB (det privatägda alltså) och det bör vara de som var ägare när bilden togs.

Stefan P

Hej

Tack för bilder, man får en nostlgikick av.
Det finns inte möjligen en bild av den gulblå bussen i bakgrunden på den andra bilden ser ut att vara Gustavsson buss från Örebro?

mvh Stefan P

Björn Forslund

Tror att även Mercan kommer från Sundsvall.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Forslund skrivet 08 april 2010, 13:25:47 PM
Tror att även Mercan kommer från Sundsvall.

Ja, jag hittade den inte förut för jag hade skrivit fel regnummer i mina noteringar. Men det stämmer bra in på Sundsvalls Trafik AB 323, fd Y114, Mercedes-Benz O302 från 1967.

NHK

BZE 524 fortsatte sin karriär hos Margretetorpsbussarna. Jag tror mig minnas att den fick deras lack och att den efter slutfört uppdrag stod en tid vid Skånebils anläggning

Ove Bojarp

Kan bild nr 2 visa den CR145 som heter HFJ 448? Den har ju
ett G framför texten på karossidan.
Den liknar den CR145 som jag plåtade i Östersund för många
år sedan.
Om de nu inte haft fler än denna? G:et är på min bild
blått i en vit rundel (cirkel).

Christer K

Jag är tveksam till om detta verkligen är en Gustavssons buss, på den vi hade i Örebro så var det gardiner på sidorna. Men bussen kan mycket väl tillhöra Enköping.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

bilomnibussen

Hej! Helt klart är Scania CR:aren en G-buss. I Örebro var det en CR 85:a men kanske fanns det fler i t ex Enköping eller Strängnäs??
Mvh Jan G

Ove Bojarp

Jag tittar nu på bilden jag har på HFJ 448, och
den har inga gardiner, om de inte bara är borttagna.
Dock är färgsättning och loggan med Svensk Flyg &
Bussresetjänst (ser det ut att stå på karossidan).   

Peter L

Citat från: NHK skrivet 08 april 2010, 21:41:00 PM
BZE 524 fortsatte sin karriär hos Margretetorpsbussarna. Jag tror mig minnas att den fick deras lack och att den efter slutfört uppdrag stod en tid vid Skånebils anläggning

Ja, det känns väldigt bekant! Vill minnas en buss av just denna typ och lite udda dörrställning lackerad i Margretetorpsbussarnas vita och gröna lack i slutet på 70-talet på stadstrafiken i Ängelholm.

Ingwar Åfeldt

Jag har ingen bild på någon Margretetorpsbuss, men jag har åkt med dem!  :) En biljett från 60-talet.

M v h
Ingwar