Fridströms Buss, 100406

Startat av Andreas, 07 april 2010, 00:19:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Är man i Norrtälje, tja, varför inte ta sig till Rimbo för första gången via kollektivtrafiken och se vad som går att hitta där?

Efter en kort stund vid busstationen, så kom denna, 9745.

Dagens enda 649:a utgjordes av Fridströms Scania Vest V25, med nummer 9025.

Denna mötte jag när jag satt i min 677:a, ungefär i höjd med Finsta. Den återkom senare som en 647:a till Rimbo. Här strax vid sin slutstation.

9745 är tillbaka igen, fast nu har den lämnat busstationen på en ny tur på 648:an mot Ubby.

Efter att ha yrat en del i jakt på Fridströms Bussgarage, så använde jag mig dels av mobben och hitta.se via internettjänsten, samt boende i området. Till slut iaf, så kom jag rätt. Jag hann typ springa igenom halva Rimbo, innan jag insåg att garaget låg ett stenkast ifrån centrum och busstationen.  ;D

Hittade inget nummer för denna. Mycket stilig sak däremot, jag riktigt sken upp när jag fick syn på den.  :D

Bättre upp!  ;D  ;D

Varsågod, Ersa! ;)

Ännu fler trevliga saker. Jag hänger inte med på alla detaljerna, men Kvarne, är det du som står ägare för f.d SL 6431? If so, you're definetly my hero!!! :D :D

Vid Danderyds Sjukhus hade 9499 fått rycka in på bl.a. linje 604. Lite vajsing på skyltskåpet verkar det som.