En tresiffrig stadsbusslinje

Startat av Cyklisten, 06 april 2010, 21:48:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

scaniaolsson

Stackars passagerare säger jag bara, inte riktigt rätt "inredning" i den vagnen för att gå på landsbygdslinje.

Bilden för övrigt tagen i Åstorp.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Cyklisten

För mig var det första gången att se "grönt på gult", det var nog lättare att se det omvända.

Beppe

Stolarna är desamma som Nobinas och Arrivas sista regionbussar... Enda skillnaden är färgen, men kanske lite hårdare att sitta på gröna pilar än röda?! :o

scaniaolsson

Aj då misstag av mig, hoppas bara att gasen i tanken räckte till och att vagnen inte fick desperat hemlängtan.

:D ;)

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

SimonB

Det roliga är ju att Helsingborgs stadsbussnät sträcker sig ända till Hasslarp mellan Åstorp och Kattarp.

Carl Eric

Citat från: SimonB skrivet 06 april 2010, 22:54:36 PM
Det roliga är ju att Helsingborgs stadsbussnät sträcker sig ända till Hasslarp mellan Åstorp och Kattarp.

Vilken linje tänker du på? 93?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Stoffe Källström

Citat från: calken skrivet 07 april 2010, 08:35:20 AM
Vilken linje tänker du på? 93?

Nog snarare linje 94, Hasslarp-Hjälmshult-Allerum-Ödåkra-Väla C. Linje 93 går Knutpunkten-Långeberga industriområde

Peter L

Citat från: Stoffe Källström skrivet 07 april 2010, 11:24:31 AM
Nog snarare linje 94, Hasslarp-Hjälmshult-Allerum-Ödåkra-Väla C. Linje 93 går Knutpunkten-Långeberga industriområde

Är det gamla linje 204?

Jan

I branschen i 40 år

Jan

Citat från: Beppe skrivet 06 april 2010, 22:25:23 PM
Stolarna är desamma som Nobinas och Arrivas sista regionbussar... Enda skillnaden är färgen, men kanske lite hårdare att sitta på gröna pilar än röda?! :o

Helt fel, Stolarna i gröna bussar är MAN Kiel, medans Nobinas i 66xx-67xx serien är Vogel. Stolarna i pedelbussarna ger stöd åt nacken det gör inte de i stadsbussarna.
I branschen i 40 år

Beppe

Notera sista regionbussar. Det vill säga Nobina 0170 etc har samma stolar som bussen ovan...