Inte vardags mat på denna linje

Startat av Jocke Selling, 04 april 2010, 19:25:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Optimal

Det är ju en Hornsbergsvagn på en söderhallenlinje, så det är inte så vanligt nej :)

Jocke Selling

Citat från: Jim skrivet 04 april 2010, 19:30:35 PM
Det är ju en Hornsbergsvagn på en söderhallenlinje, så det är inte så vanligt nej :)

Tack, det är inte lätt för en lantis att hålla koll på allt  :P, dock förstod jag att Micke ansåg att den var hett villebråd, trots en lätt luggsliten framtoning  ;D.

//Jocke

Optimal

Citat från: JoSe skrivet 04 april 2010, 19:38:05 PM
Tack, det är inte lätt för en lantis att hålla koll på allt  :P, dock förstod jag att Micke ansåg att den var hett villebråd, trots en lätt luggsliten framtoning  ;D.

//Jocke

Haha, Det är våran Micke det :D. Jag som stockholmare har inte all koll på Uppland heller  ;D, så du behöver inte oroa dig :D

Bussmicke

Jim, 2750 Är en Råstavagn vilket jag även sa till Jocke.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Citat från: Bussmicke skrivet 04 april 2010, 21:39:16 PM

Jag har ju sett samma vagn rulla på Hornsbergslinje också. Hur kommer det sig då?  :P

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 04 april 2010, 21:39:16 PM

Ja, visst är alla i 27xx-serien f.d. Veoliavagnar från Råsta/Kallhäll, och tidigare även från andra delar av landet?

Jonas Strömblad

Jupp! Klyktattare var åtminstone några av dem.
2758 + 2789 i Granloholm i Sundsvall den 1/4-04.
/J

Ersa

Så var det ja. Det fanns många Sundsvallare i serien, med vissa undantag. T.ex. 2774 och 2787 som gick i Piteå.