Arriva-bussar i Jönköping/Huskvarna (12 bilder)

Startat av Bingoberra, 03 april 2010, 21:56:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bingoberra

Köpte mig en ny kamera i veckan och gav mig idag ut på fotosession.

Arriva 6725 på linje 1, ändhållplats vid Esplanaden, Huskvarna

Arriva 6152 på linje 121 mot Gränna. Hållplats Esplanaden.

Arriva 6751 på linje 15 mot Stensholm. Hållplats Esplanaden.

Arriva 6465 på linje 13 mot Huskvarna Station. Hållplats Esplanaden.

Arriva 6763 på linje 15 mot Öxnehaga. Hållplats Esplanaden.

Arriva 64xx (Okänd) Ej i trafik och 6769 på linje 13 mot Solåsen. St:Göransvägen, Jönköping.

Arriva 6721 Ej i trafik, S:t Göransvägen, Jönköping. Förmodligen på väg till Öxnehaga för att där bli linje 2 eller Huskvarna för att bli linje 1.

Arriva 6645 på linje 2 mot Dalvik (Fel vagnstyp för linje 2 enligt mig). S:t Göransvägen, Jönköping.

Arriva 6649 på linje 2 mot Öxnehaga. Ekhagsrondellen, Jönköping.
(En jäkel som uppenbarligen inte ville vara med på bild lyckades smita, men syns i bakgrunden.) :D

Arriva 6470 på linje 12 mot Ekhagen. S:t Göransvägen, Jönköping.

Arriva 6761 Ej i trafik, S:t Göransvägen, Jönköping.

Arriva 6753 på linje 30 mot Tenhult. Hållplats Rosenlundsskolan, Hermansvägen Jönköping.

/Bingoberra

6709

ja måste tilläga att ledbussar inte går linje 2. 6721 ska till juneporten för ett bussbytte.
annas mycket finna bilder. ta gärna några bilder från stan med.

Bingoberra

Citat från: 6709 skrivet 05 april 2010, 21:45:10 PM
ja måste tilläga att ledbussar inte går linje 2. 6721 ska till juneporten för ett bussbytte.
annas mycket finna bilder. ta gärna några bilder från stan med.

Tack för kommentaren, riktigt trevligt med respons. :)

Jag är medveten om att ledbussarna numera sällan förekommer på linje 2, men visst syns de där ibland, i synnerhet morgonturer från Dalvik. Lyckades faktiskt fota en ledbuss på linje 16 (Alltså också linje 2) för ett par veckor sedan, och även på linje 11 i vintras. Även fredag- och lördagkvällar efter 18 förekommer de ofta. Jag förespråkar dock att de skall återinföras helt, läget på linje 2 är ofta riktigt illa.

Ska se om jag kan knäppa några bilder när jag är på stan nästa gång. Vet dock inte när det blir.

/Bingoberra