undrar om kristinehamns buss trafik ur holkas???

Startat av bussfan, 03 april 2010, 19:37:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussfan

hej o glad påsk på er jag undrar om kristinehamns tätorts buss trafik ur holkas så man tillslut bara har anropsstyrd trafik. någon här som vet bättre än vad ja vet

HB

Citat från: bussfan skrivet 03 april 2010, 19:37:41 PM
hej o glad påsk på er jag undrar om kristinehamns tätorts buss trafik ur holkas så man tillslut bara har anropsstyrd trafik. någon här som vet bättre än vad ja vet

Nej, linje 61-65 är inte anropsstyrda. Linje 60 är det på vissa turer. /Henrik/

bussfan

HB

Citat från: bussfan skrivet 03 april 2010, 20:52:34 PM
nu tänkte ja lång sikt inte på kort sikt

Finns inga kända planer på det i allafall. /Henrik/

bussfan

Citat från: HB skrivet 03 april 2010, 21:02:42 PM
Finns inga kända planer på det i allafall. /Henrik/

men det värkar så pga alla buss nedskärningar här ;)

Karsten

Citat från: bussfan skrivet 03 april 2010, 21:04:51 PM
men det värkar så pga alla buss nedskärningar här ;)

Så länge folk åker med bussarna är det bara extra administration att ha turerna anropsstyrda. Så se till att åka med bussarna! :)

kraxmann

Kommunen kanske är smarta... Genom att lägga anropsstyrd trafik minskas folks lust att resa (ringa efter taxi som det i praktiken innebär), därmed mycket mindre resande i tradiken. Således minskar kunderna och kommunen får en ursäkt att lägga ner trafik på sikt. Är en tanke jag har bara... ???

bjorkaan

Citat från: kraxmann skrivet 07 juli 2010, 11:17:02 AM
Kommunen kanske är smarta... Genom att lägga anropsstyrd trafik minskas folks lust att resa (ringa efter taxi som det i praktiken innebär), därmed mycket mindre resande i tradiken. Således minskar kunderna och kommunen får en ursäkt att lägga ner trafik på sikt. Är en tanke jag har bara... ???
Det stämmer så, sedan kan det vara att det inte är lönsamt med typ 5 resenärer som ströåker så då är det bättre att köra när de VET att folk vill åka.