Påskafton vid Nacka Forum

Startat av Carl Eric, 03 april 2010, 17:41:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Var och handlade lite vid Nacka Forum idag, är är de bästa!

Nobina 6106 som Blåbuss linje 471 mot Västa Orminge (Nämndöstigen)

Målet med fototuren, en av Nobina Tyresös Fjollor. Nr. 5527 på Linje 821 mot Nacka Sjukhus

Nobina 5158 på ringlinje 409. Går den "norra" sträckningen. Dvs. vänster i rondellen i Ektrop. Systerlinje är 411...

Nobina 4658 på Linje 465, som delvis också är den ringlinje, fast inte lika mycket. Här är den i alla fall påväg mot Nacka Strand.

465 är en populär linje, även på helger...

4658 igen

Forum Nacka (som hållplatsen igentligen heter) trefikeras av ganska många linjer...

En slitvarg! 12 åriga 1829 på linje 422 mot Lugnet.

Vart sa ni att den var påväg?

Nobia 6858 på Pensionärslinje 469, även den mot Nacka Sjukhus, dock inte samma linjesträckning...

Fjollan 5527 igen, som nu har vänt och är påväg tillbaka mot Tyresö.

Nobina 4747 påväg mot Slussen som linje 414.

Nobina 6103 som blåbusslinje 471, även den mot Slussen. Denna linje kör dock ut på motorvägen lite tidigare, frågan är om det går så mycket snabbare...

Vi avslutar med Nobina 6121, även den på Linje 471.

Nu så återstår det bara att önska alla en glad påsk!

Glad Påsk - Calken

P.S. Kommentarer och tips mottages gärna! D.S.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

HB

Trevliga bilder! Men hållplatsen i Västra Ormingen heter Nämdöstigen (med endast n i början och slutet). /Henrik/

Karsten

Nice! 5158:s främre skylt lade jag märke till igår i Saltängen när jag var ute och rastade barnvagnen, skyltskåpets glas är krossat och skylten bakom verkar ha tagit skada av skottet.

1829 är trots de felvisande skyltarna en av de bästa vagnarna jag kört på länge i N/V. De börjar bli lagom inkörda nu... ;)

bussfan

Jonas Strömblad

Citat från: Karsten skrivet 03 april 2010, 18:41:08 PM
1829 är trots de felvisande skyltarna en av de bästa vagnarna jag kört på länge i N/V. De börjar bli lagom inkörda nu... ;)

Det krävs runt 100.000 mil för att en buss ska bärja gå riktigt bra  :D

Å Calken, bilderna blir bättre och bättre!  :) Det är trevligt att titta på dina inlägg
/J

Carl Eric

Citat från: HB skrivet 03 april 2010, 17:45:53 PM
Trevliga bilder! Men hållplatsen i Västra Ormingen heter Nämdöstigen (med endast n i början och slutet). /Henrik/

Nästan rätt  ;)

Citat från: Karsten skrivet 03 april 2010, 18:41:08 PM
Nice! 5158:s främre skylt lade jag märke till igår i Saltängen när jag var ute och rastade barnvagnen, skyltskåpets glas är krossat och skylten bakom verkar ha tagit skada av skottet.

Tänka sig, det var inget som jag tänkte på... Arbetskada?  ;)
Citat från: Jonas Strömblad skrivet 03 april 2010, 20:01:31 PM
Det krävs runt 100.000 mil för att en buss ska bärja gå riktigt bra  :D

Å Calken, bilderna blir bättre och bättre!  :) Det är trevligt att titta på dina inlägg
/J

Stort tack! Jag gör mitt bätsa  :) Och solen gör det väldigt enkelt...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Peter Erret

Citat från: HB skrivet 03 april 2010, 17:45:53 PM

Kanske inte i alla sammanhang  ::)
Instämmer annars om att det var trevliga bilder

Carl Eric

Citat från: Peter Erret skrivet 04 april 2010, 10:23:53 AM

Kanske inte i alla sammanhang  ::)
Instämmer annars om att det var trevliga bilder

Sa ju det!  ;)

Tack!

Andreas

Citat från: calken skrivet 03 april 2010, 17:41:39 PM
Hej!

Var och handlade lite vid Nacka Forum idag, är är de bästa!

Målet med fototuren, en av Nobina Tyresös Fjollor. Nr. 5527 på Linje 821 mot Nacka Sjukhus

Kul! Precis samma buss åkte jag med på skärtorsdagen, fast på linje 823 mellan Gullmarsplan och Tyresö C, via Trollbäcken Centrum.

Mange_buss

Citat från: calken skrivet 03 april 2010, 17:41:39 PM
Nobina 4747 påväg mot Slussen som linje 414.

Nog är det allt Nobina 4741...  ;)

Carl Eric

Mange_buss

Citat från: calken skrivet 05 april 2010, 16:08:08 PM
Värst vad du märkte saker...!  ;)

Jag lever för att märka saker, inte sant...  ;)