En trettonåring på tjänsteuppdrag

Startat av Peter Erret, 03 april 2010, 08:19:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Om man bortser från utbildningsbussarna i N/V så är detta den äldsta på trafikområdet  ;D

Carl Eric

Citat från: Peter Erret skrivet 03 april 2010, 08:19:53 AM
Om man bortser från utbildningsbussarna i N/V så är detta den äldsta på trafikområdet  ;D

Hej!

När jag har passerat Björknäs nu i dagarna så har jag sett en buss som står i det hörnet där utbildningsbussarna står, men den är röd och det står "SL" i "nummerfönstret". Vad är det för en buss, och vad ska den användas till? Jag tyckte att det såg ut som att den hade nummer 5759, eller något liknade...

Glad Påsk - Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

homer

Citat från: calken skrivet 03 april 2010, 08:27:56 AM
Hej!

När jag har passerat Björknäs nu i dagarna så har jag sett en buss som står i det hörnet där utbildningsbussarna står, men den är röd och det står "SL" i "nummerfönstret". Vad är det för en buss, och vad ska den användas till? Jag tyckte att det såg ut som att den hade nummer 5759, eller något liknade...

Glad Påsk - Calken

Det är den nyaste modellen från säffle, ska användas på 474 ;D

Carl Eric

Citat från: homer skrivet 03 april 2010, 09:32:08 AM
Det är den nyaste modellen från säffle, ska användas på 474 ;D

Härligt! Då börjar vi åka den igen!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Marc

Citat från: Ersa skrivet 03 april 2010, 11:08:11 AM
Knappast nånting i 57xx-serien, va?
Jo visst, en H3A, 5759 "Personalbussen"!
Bara att söka på tidigare inlägg ;)

Ersa

Jaha, H3:an känner jag mycket väl till. Jag fick uppfattningen att det var Nobinas 57xx-serie som det skrevs om. :)