SL-linje [47W]+[69B]+[69K]

Startat av Bussmicke, 02 april 2010, 23:32:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Tyvärr Brinken, tabbade mig när din buss kom så det blev ingen bild. :(
Tyvärr var de flesta 47:orna modell slöskyltning, bara 47 Waldemarsudde, inte skyltade 47W när linjen heter så på denna del just nu.
69:orna var dock föredömligt skyltade allihop.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 02 april 2010, 23:32:08 PM
Tyvärr var de flesta 47:orna modell slöskyltning, bara 47 Waldemarsudde, inte skyltade 47W när linjen heter så på denna del just nu.

Men vem är "slö" om bussen är felaktigt skyltad?

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 02 april 2010, 23:32:08 PM

Jag kan inte någonstans på SLs hemsida hitta uppgifter om att 47 och 69 heter 47W och 69B på den östra delen, alltså har jag svårt att hålla med dig om att linjerna ska heta så. Om det är så borde väl 69K också vara uppdelad i två olika linjer, men den skyltas ju 69K även på östra delen?

M224

Fina bilder BM men vad är vitsen med dessa bokstäver? Känns totalt onödigt i min värld.

Bussmicke

Citat från: Karsten skrivet 03 april 2010, 09:51:09 AM
Jag kan inte någonstans på SLs hemsida hitta uppgifter om att 47 och 69 heter 47W och 69B på den östra delen, alltså har jag svårt att hålla med dig om att linjerna ska heta så. Om det är så borde väl 69K också vara uppdelad i två olika linjer, men den skyltas ju 69K även på östra delen?

Skyltas på hållplatser och dito-tidtabeller.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Det står på SLs hemsida om man kollar in tidtabeller.  :)

Bussmicke

Testa sök på linjenummer...

=http://sl.se/ficktid/vinter/v47W.pdf

=http://sl.se/ficktid/vinter/v69bW.pdf

Inte så svårt va? ;)

dock står det att det inte finns hållplatstidtabeller men ändå sitter de uppe.

Edit: trots att det står 47W på Buss-PC:n skyltas det inte alltid utåt.
Programmeringsfråga?
//Bussmicke.

Karsten

Citat från: Jim skrivet 03 april 2010, 10:49:36 AM
Det står på SLs hemsida om man kollar in tidtabeller.  :)

Okej, men varken i artikeln om ändringarna på SLs hemsida eller broschyren som länkas till nämns något om andra linjenummer. Konsekvent info? ???

Optimal

Citat från: Karsten skrivet 03 april 2010, 14:50:00 PM
Okej, men varken i artikeln om ändringarna på SLs hemsida eller broschyren som länkas till nämns något om andra linjenummer. Konsekvent info? ???

Det står i en SL broschyr som var länkad till blinknet. Där står det körvägar för dom olika drabbade linjerna. Men hur allmänheten ska hitta den vet jag inte

Bussmicke

Med det är ju interna grejer som vi som inte jobbar med det har tillgång till.
//Bussmicke.