Mellan klockan 20 och 21 - mörkret lägger sig över Stockholm den sista mars 2010

Startat av Andreas, 31 mars 2010, 23:48:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Jag drog ut strax innan 20.00 ikväll och fick för mig att fota lite. Se och bedöm vad jag fick. Notis: Jag använder mig av en digitalkamera ur serien Canon Ixus, med en specialzoom som tyvärr inte vill alla gånger man behöver den...   >:( Men iaf, här kommer den fångst, som blev ganska skarp och som jag tycker blev helt ok. Vad säger ni? ;)

Vi börjar vid Tekniska Högskolan/Östra Station:

Busslink 5678 vilar sig ett ögonblick, innan den senare rullar iväg som en avgång på 670:an.

Busslink 6317, som snart åker iväg som en avgång på 639:an.

Vegan 5752 laddar på med nya resande mot Norrtälje.

Ett par bilder ifrån Östra Station smyger sig också in:

På den övre bilden: Längst bort till vänster har vi okänd UBxp - vagn som sista vagn i ett avgående tåg mot Kårsta. I mitten befinner sig UBxp 126 som sista vagn i ett tåg, som med största sannolikhet, är taget ur trafik, med tanke på skylten i förarhytten. I skyltskåpet står det dock Lindholmen. Till höger har vi sedan UBxp 152, som sista vagn i ett tåg mot Österskär.

På den undre bilden: Nästa tåg mot Näsbypark, med UBxp 143 närmast i bild.

En sista bild ifrån Teknis blev nästa Vega på 676:an, 5740, som döljer sig djupt inne i mörkret. Det är i princip bara skyltskåpet som avslöjar den, annars en ganska bra täckmantel. :P Jag tycker att bilden blev ganska tuff.  ;D

Bläddra vidare nedåt i tråden för att hitta bilderna ifrån det andra fotostället: Slussen.

Andreas

Från Slussen:

Nobina 6147. Det var synd dock att den blev lite suddig, såg det först nu.  :-\ Hoppas att den funkar ändå någorlunda.

Nobina 6102, som en ny tur på 474:an.

Nobina 6117, som en ny tur på den andra stombusslinjen, 471.

Nobina 4573 har just släppt av passagerare vid avstigningshållplatsen i bussterminalen och skall snart lasta på nya passagerare igen som skall iväg mot Eknäs Brygga.

Lite senare dök Nobina 4667 upp.

Nobina 6084 står inne som en ny tur på 401:an mot Älta.

4573:ans systervagn, 4571, dök upp efter ytterligare en väntan. Den skall snart iväg igen mot Kvarnholmen.

Nobina 6102s systervagn, Nobina 6101, får avsluta kvällens bildserie.

Mvh

/Andreas

Imorgon tidigast, troligtvis dock på fredag, så skall jag till fritidshuset och åker då via Norrtälje. Antagligen så plåtar jag lite då. :)